Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 bare lurer på noen ting, bare fordi jeg er nysgjerrig, ikke for å være frekk, det er overhodet ikke meningen. ble du gravid som 14-åring? "hvordan" skjedde det? altså, kjente du han som da ble pappa'n godt fra før? hvor gammel er han? dere planla vel ikke å få barn vel? skjønner jo du er glad i vesla di, men håper ikke det er veldig vanlig at 14-åringer har ubeskyttet sex... vil ikke bli bestemor som 34-åring!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 lurer også litt på det samme, men det er fordi jeg er 15 år og har såååå lyst på barn! hvordan greide du det? og er du sammen med faren?
Gjest Skrevet 7. april 2006 #3 Skrevet 7. april 2006 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! nå ble jeg litt irritert her!!! Du som er 15 år, et barn, og ikke står fram med nick, HVA I ALLEDAGER TENKER DU PÅ???????????!!!!!!!!!!!?!?!?!?!?!?!? Greit nok at du er babysyk, men å gå fra å være babysyk, til å faktisk få en baby er jo et ganske langt sprang!!! Har du prøvd deg som barnevakt en helg for en unge under ett år?? Det er innmarig masse arbeid, og jeg som ble gravid som 18 åring, og ble mor en mnd etter jeg sylte 19, anbefaler ALLE til å VENTE med å få barn til de er 19 - 20. Hvordan kan du i det heletatt tenke sånn på det?? Greit nok at babyer er søte, og nusselige, og du kan kose masse med dem, men de er ikke baby så lenge! Og når den lille søte engelen din plutselig finner ut at nå er det natt om dagen, og dag om natten, så er ikke det akkurat så kjempe kjekt, eller når alle vennene dine planlegger DEN hytteturen, men du kan ikke være med fordi du ikke har barnevakt, eller ungen har blitt syk. Det er ingen dans på roser å få en baby! Tvert i mot! En unge koster forresten masse penger også! Man blir ikke rik selv om man blir alenemamma... Og når du er under 18 er det dine FORELDRE som står som verger på barnet, fordi du i følge loven er regnet som et barn selv...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 enig med neflonde jeg! Og nyt ungdomstiden, den får du aldri tilbake igjen. Barn kan du få ved en senere anledning... DU kan ikke klare å tenke deg hvordan det er å ha et barn, greit de er søte og nusselige og mye kos. Men det er ikke det samme som å sitte barnevakt, for babyen er DIN, DU har ansvaret. Hvordan har du tenkt å forsørge barnet? (lommepenger fra foreldrene dine?)....tror neppe det holder til vogn,seng,klær,bleier,mat o.l. ET barn er et ansvar som du har resten av livet ( i hvertfall i 18 år), det er slutt på å "Gjøre" akkurat som du vil... VOKS OPP FØRST, SKAFF DEG EN UTDANNING ELLER HVERTFALL EN JOBB, EGEN LEILIGHET. sTÅ I DET MINSTE PÅ EGENE BEN FØR DU TAR Å SETTER ET BARN TIL VERDEN. DET ER MYE JOBB MED DE OGSÅ, IKKE BARE KOS. OPP OM NATTEN OG LTE MED SØVN DEN FØRSTE TIDEN O.L. Jeg ble mor da jeg var i slutten av 18årene, jeg hadde ikke fullført utdannelsen min, men hadde startet selvstendig så jeg drev en butikk og hadde god lønn, hadde et stabilt forhold til barnefaren (er sammen fortsatt),vi bodde sammen og kjøpte leilighet sammen. kunne nok godt ha ventet litt lenger med å få barn, men. I dag er jeg 22 og har en sønn på 4år
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 8. april 2006 #5 Skrevet 8. april 2006 Du hovedinnlegger, du kan ikke regne med å få svar på så personlige oppslysninger når du ikke engang er ærlig nok til å stå frem med nick!!!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2006 #6 Skrevet 9. april 2006 syntes alle skal holde idiotiske meninger for seg selv alle er ikke like noen er lenger fremme enn andre og tar andre valg de er ikke mindre smarte av den grunn...
2 lurifakser Skrevet 9. april 2006 #7 Skrevet 9. april 2006 Selv om noen er "lenger framme" enn andre vil ikke det si at det er lurt å få barn i en alder av 14-15-16-17-18 år for det...Hmmm, blir faktisk litt skremt når jeg ser hvor lett folk ser på det å få barn. Virker ikke som det betyr noe å være i et stabilt forhold med barnefaren, utdannelse og jobb osv. Bare man får en baby så er det greit... Blir oppgitt når mange med erfaring fra å få barn i (alt for) ung alder sier at man bør vente får i svar; "Men jeg har bare sååå lyst på en baby..." Det sier vel alt om modenhet spør du meg..
Gjest Skrevet 9. april 2006 #8 Skrevet 9. april 2006 Akkurat det jeg mener, Cubix. Og håper virkelig at de som er så ungesyke finner seg et husdyr isteden, dersom du ikke greier å ta deg av det, så er du nok ikke klar for en baby heller...
alis Skrevet 14. april 2006 #9 Skrevet 14. april 2006 dere prater som om at det skulle være forferdelig å få unge i ung alder... jeg var 19år da jeg fikk min kjære datter... og kan ikke si det er noe forferdelig..er kjempe kozelig..... er du stressa og ikke har ro i ræva får du en sån unge ...men er du rolig og avslappa blir din onge også..... det er greit at ungen min har vært syk og måte ha hadd mange voken netter...men det gjør meg ingenting...så lenge jeg er der for henne å gir henne den kjærligheten hun trenger er det ikke noe problem....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå