Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning ?


Sara Puh **16.05.06**

Anbefalte innlegg

Jeg hadde spor av proteiner i urinen sist jeg var hos jordmor, hun sadet ikke var noe å bekymre seg for. Jeg har hverken høyt blodtrykk eller ødemer.

 

Men hvordan vil jeg merke det hvis det utvikler seg ? Er litt engstelig når vi nå går inn i påskeuka og jordmora mi ikke er på jobb.

 

Er det noen som har erfaringer å dele ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

jeg for oppfølging for sf og du skal ha høyere blodtrykk enn 95/140 proteiner i urinen, ødmer, vondt i hode og sorte prikker i øynene når du ser.. om du skjønnte den siste..

 

jeg merker ikke at jeg er dårlig har alt det som er nevnet høyere bt

trenger ikke bekymre deg skal ha alle de tingene før det er mistanke om sf..

kos deg i påsken

 

og er du i tvil må du ringe sykehuset de som sjekker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva du mener! Jeg har slitt med "mistanke om svangerskapsforgiftning". Hadde ødem og eggehvite i urinen. JM sa at dersom jeg følte meg dårlig var det bare å ta kontakt. Jeg fikk i tillegg høyt blodtrykk en mnd senere. Ødem er lett å merke. Hele kroppen "eser" plutselig opp, mye vann på kort tid. Blodtrykket er det vanskelig for deg å merke noe til, foruten svimmelhet.

 

Du kan jo levere urinprøve på sykehuset i påsken dersom du er urolig?

Det går fint skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor.21.4

Jeg har gått nå halve svangerskapet med spor av proteiner i urinen. Så lenge jeg ikke hadde andre symptomer så var det ingenting å bekymre seg for. Fikk beskjed om at sporene kunne komme av at jeg kanskje hadde antydning til sopp nedentil. Men hadde ikke det heller, men nå på siste kontroll den 29/3 så var det ingen spor av proteiner i det hele tatt. Så ikke vet jeg hvor de ble av c",)

 

Ødemer vil du jo merke ganske lett, men høyt bt er jeg ikke helt sikker på. Men var obs på evt hodepinne og kvalme.

 

Lykke til og god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle sammen ! Virker som jeg kan gå påsken rolig i møte. Blir det for skummelt, er jo legevakta og sykehuset åpne.

 

Godt å høre litt om andres erfaring !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...