Gå til innhold

Forlenget svangerskapspermisjon og kontantstøtte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått svangerskapspermisjonen forlenget med en del måneder (hatt pleiepenger og opplæringspenger). Noen som vet hvordan det blir med kontantstøtte da? Kan man få den samtidig som man er hjemme i "perm" og ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kontantstøtte samtidig. Fikk du opplæringspenger mens du gikk i fødselsperm? Jeg fikk akkurat avslag på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra... :) Ja, jeg har fått opplæringspenger i fødselspermen. Hvorfor fikk du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du si. Hvorfor fikk ikke jeg det? Vestre aker trygdekontor i oslo har tydeligvis denne praksisen. Kanskje jeg bør klage? Trygdekontoret sa at jeg kunne reise på kurs og sykehus etc siden jeg hadde fri likevel. Trengte ikke å ta fri fra en jobb. Det er riktig det. Jeg valgte dessverre 80% permisjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke "fri" egentlig, du er jo i lønnet permisjon?! Det burde ikke ha noe å si at du har valgt 80 %. Jeg syntes dette hørtes rart ut... Sånn jeg har forstått det, så er det nødvendigheten av selve opplæringen som har noe å si. Jeg ville sjekket dette mer opp hvis jeg var deg, kanskje en klage er på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også pleiepenger en periode etterfulgt av barselperm, du får da kontantstøtte som vanlig fra 1 år.

Jeg hadde også opplæringspenger to ganger under barselpermen, det var ikke noe problem i min kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...