Gå til innhold

Korleis kjennes kynnere ut?


Made in Oman

Anbefalte innlegg

Kjenner ALLE kynnere? Er i veke 22 - og trur vel ikkje eg har kjent noko ennå ..? Men veit heller ikkje heilt kva eg skal kjenne ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste kjenne rkynnere en eller anna gang i svangerskapet, tror jeg. Da jeg ventet Elias, tok det litt tid før jeg kjente dem, husker ikke hvor langt jeg var kommet. Denne gangen kjenner jeg dem tydelig allerede - er 19+5.

 

Når man har kynnere kjenner man bare at magen/livmoren strammer seg, og man blir helt hard. Det er litt ubehagelig å strekke seg bakover, syns jeg, for da har jeg liksom ikke så mye å strekke med, hvis du skjønner. Varer bare noen sekunder, før det er over. Ikke vondt altså, men litt rart.

 

Det kommer nok om du ikke har kjent dem enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupper tråden din litt jeg ;o)

Hmmm, blir magen hard å ta på også eller kjennes den bare hard og tung ut? Jeg synes noenganger at blir litt ubehagelig stramt og tungt, akkurat som om jeg har en stram strikk over magen (tror ofte det er underbuksa;). Men magen er ikke hard på utsida, og det er vanskelig å si når det slutter og når det begynner. Min lege sa at kynnere ofte kunne vare i 2 min og ikke var sånne korte tak. Kan sikkert være det og da.. Er i uke 22, så da har jeg kanskje kjent kynnere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert kynnere du har hatt da, ja - ikke sikkert magen kjennes hard ut fra utsida såpass tidlig. Men du skal se etter hvert som du nærmer deg 30 uker - magen BLIR steinhard - også fra utsida.

 

Snåle greier =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har hatt kynnere jeg heller (termin 27 aug.). Jeg har det sånn at magen er veldig stram i perioder, men det er nok ikke kynnere pga det varer kanskje et par timer av gangen før det forsvinner.

Ser at noen allerede har fått råmel også. Det er vel forskjellig når ting kommer. Magen vokser så det skjer da noe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kynnere har vært kjempevonde. Ikke som mensmurring som jordmødre og leger snakker om, men menssmerter... Ganske ille,ja. Jeg ble sykmeldt pga det, men jeg vet at det kan være ganske forskjellig. Har også hørt at mange ikke får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...