Gå til innhold

variabel melkemengde....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bekymrere meg litt for melka... Hadde ingen problem med nr. 1 -han ble ammet til han var 1 år, men denne gang er det mer bekymring..

 

Ta feks i forgår, da hadde jeg skikkelig spreng i begge bryst, det letta litt når jeg hadde ammet, men enda var det vondt..vurderte å gå å pumpe meg litt, men det ble ikke...

men på kvelden begynte det å avta... da var det ikke spreng lenger,men han fikk mye melk...

Så - om natta, da var brysta ganske slappe...

og igår -slappe.....

Han styrte veldig på igår kveld, ikke fornøyd med puppen, som om han ikke fikk noe...så vi ble sittende lenge før han sovnet..

 

Idag er det en mellomting av slapp og spreng! :-D

 

han er 3,5mnd

 

Litt sånn bekymra for at melken skal avta... Har ikke hatt særlig spreng annet enn i forgår, det var oftere med nr 1. Der sto jo melken når jeg ammet, dusjet osv...

(vel, spruten står nå også når jeg ammer og jeg kjenner det i det andre brystet,men....)

men etter en sånn (dag) kveld som igår blir jeg jo litt stresset...

 

øke dag?? vet ikke, følte brystet var tomt allerede da han startet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres ut som økedager. Slapp av, melka blir aldri plutselig borte og hvis det er slikat det spruter har du nok nok melk og bra utdrivningsrefleks.

Men jeg vet at det er lett å bekymre seg for melka, særlig når ting endrer seg og en ikke får målt hvor mye som er inni brystet.

Tror dette er normale forandringer jeg, fortsett med ammingen slik babyen vil da går nok dette bra skal du se.

lykke til da.

Ring gjerne en ammehjelp hvis du er usikker, da får du god hjelp og støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKKURAT sånn har jeg det også... Veldig varierende melkemengde, og hadde mye mer spreng med nr. 1. Jeg velger å stole på at puppen innretter seg etter babyen (han er snart 4,5 mnd) og at han får det han skal ha. Han er fornøyd og legger på seg, dog ikke like raskt som nr. 1, men barn er jo forskjellige. Prøver å ikke bekymre meg for dette, for det tror jeg er det dummeste man kan gjøre med tanke på stress osv. Også har vi økedager innimellom. Det merket jeg aldri noe til med nr.1. Da var det full sprut døgnet rundt til han var i alle fall 5 mnd:-) Er jo litt godt å slippe at det lekker hele tida også da... Jeg velger å tro at melkemengden er mer tilpasset hans behov denne gangen, men det er lett å bekymre seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi det ganske likt da!

 

Nå er det en stund siden jeg skrev dette innlegget og er ikke så bekymret lenger nå...

Jeg har mye... Nok iallefall... han trenger nesten ikke å suge mange ganger, bare passe på å svelge fort nok!

og kveldene føles ikke så tomme lenger... Så det går nok bra!

 

Men han kan være mer masete på puppen om kvelden,og han har ikke fått fast leggetid enda.. Det blir jo litt utover kvelden.. skulle gjerne hatt han tidligere i seng....

han er snart 4 mnd, men født 2 mnd før tiden, så jeg må nok vente litt med det.....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...