Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 ...hadde en venninne på besøk. Hun kritiserte min stedatter overfor meg. Antydet at min stedatter kom til å få negativ innflytelse over min lille beibi. Merket at jeg ble irritert, men ble så overrumplet. Kanskje har hun rett også, det er ikke det. Men stedatter har jo også positiv innflytelse... Er så lei av at omverdenen stadig kommer springende for å gjøre meg oppmerksom på problemer som kan oppstå i nyfamilier..........
ana baroma Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Klart det kan skje... eller det stikk motsatte kan skje!! Er det noen spesielle grunner til at hun kan skape negativ innflytelse over babyen? Man må jo bare spørre om HVORFOR!! Om jeg er så heldig å få barn, så kan jeg ikke tro at jr skal ha noen som helst negativt å si for søsken... problemer kommer i alle familier, men det nytter ikke å ta sorgene og alle hvisomatte dersomatte på forskudd:-) Hev deg elegant over det og lev ditt eget liv:-)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Jeg er så enig med deg... Husker da jeg ble sammen med min samboer( han har en datter fra før) da var det spesielt en venninne som var så utrolig negativ.. Husker hun sa til meg: har du tenkt deg godt om nå og sånn?? Hele tiden.. det blir jo til at man blir usikker når noen spør sånn hele tiden. Men jeg tok sjangsen og har aldri angret... Vi venter vårt første felles barn i september
Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 hva gikk kritikken ut på? var den gjennomtenkt og velbegrunnet utfra din stedatters oppførsel, eller var den mer på et generellt grunnlag?
Gjest Skrevet 6. april 2006 #5 Skrevet 6. april 2006 Hehe.. jeg husker jeg fikk et "råd" av en venninne etter at jeg hadde vært sammen med kjæresten min i et år, og vi stod på farten til å flytte sammen. Hun sa: "Pass nå på så du ikke blir for glad i ungene - du kan komme til å bli sååå skuffet!" Kan ikke si sånt, vettu, og man kan ikke reservere seg for slike følelser. Så får jeg heller ta smellen hvis det skulle gå i stykker. Men husker godt at jeg ble veldig perpleks første gangen jeg ble konfrontert og kritisert for at jeg hadde truffet barna til kjæresten min. De syntes det var altfor tidlig for det, og pepret meg en hel kveld ang dette som de syntes gikk for fort. Men jeg fikk da sagt mitt etterhvert - og jeg angrer ingenting.
høne- mor Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Det å komme med "velmente" kommentarer i form av å peke på mulige problemer i noen andres liv er vel egentlig ikke noe gode venninner skal drive med: Gode venninner skal hjelpe hverandre med å løse problemer, ikke lage dem. Kanskje venninnen din prøver å lage en slags "indre samhold mot ytre fiende"-intimitet med deg, ved å peke på negative ting ved stedatteren din. Det er i såfall ikke veldig voksent gjort av henne. Hvorfor skulle hun ellers gjøre det? Jeg tror jeg hadde prøvd å avfeie henne med å peke på det positive med denne halv-storesøsteren for barnet ditt, og kanskje også - om hun fortsatte - bedt henne passe sine egne saker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå