Gå til innhold

April: Begivenhetsrik kveld og natt


Janey

Anbefalte innlegg

Alt startet på jordmorkontroll kl 14.00. Blodtrykket var høyt (150/110) og fikkk beskjed om å dra på Ullevål kl 20.00 samme kveld. Kom ned dit og møtte på overstresset jordmor (syntes faktisk synd på henne) som var totalt overarbeidet. Hun sa rett ut at forholdene på Ullevål er uutholdelige om dagen.

 

Jeg ble satt på ctg registrering og i mellomtiden kom en annen jordmor styrtende og ville ha hjelp til et eller annet. De ansatte vi møtte var totalt superstressa og ingen gikk-alle løp!

 

Vi ble sittende en stund for oss selv og hadde det egentlig ganske greit der vi hørte hjertelyden dunke i bakgrunnen :) Etter en god stund ble blodtrykket målt igjen- 150/95. Jeg hadde fått hvilt godt i stolen, og det var godt at trykket ble påvirket av det. Så skulle vi inn til legen...det var bare det at legen var opptatt fordi det var totalt kaos der (som jordmoren selv sa) Så fikk vi bekjed om å gå på hotellet på restauranten og at hun skulle ringe oss på mobil når legen kunne og at det kom til å ta litt tid.

 

Etter en time tok vi selv kontakt (kl 22.00) Jeg var totalt utslitt etter alt styret (siden kl 14.00) og jordmoren ringte til legen. En ung lege kom andpusten til oss og var, om mulig, enda mer stresset enn jordmoren. Etter diverse prøver var konklusjonen: dra hjem, ringe i løpet av natten for å få svaret på blodprøvene, komme inn i morgen for å måle nytt bt og levere urinprøve med streng beskjed om å ringe uansett hvis jeg følte noe som helst ubehag i løpet av natten.

 

Avslutningsvis måtte vi innom et annet bygg for å ta blodprøver for jordmoren var så sliten at hun bare bommet på årene (!) Kl 23.30 reiste vi hjem...

 

Nå har jeg ringt føden og blodprøvene var kjempefine!! Men nå kjenner jeg på hvor sliten og redd jeg har vært. Veldig overraskende at det er SÅ ille på Ullevål. Alle løp rundt og legen var så stresset at hun glatt kunne gjort en feil.

 

Huff.. gruer meg enda mer til fødsel nå, men det går helt sikkert bra! Godt når alt er over.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Huff for en opplevelse. Ikke nok med at man selv er bekymret for om noe kan være galt, men det hjelper jo ikke akkurat når alle stresser rundt deg. Det hjelper iallefall ikke på blodtrykket!

 

Det viktigste er jo at alt er bra med deg og babyen. Men skjønner at man kan grue seg til fødselen når man opplever slike ting. Det er sikkert slik at de "prioriterer" de som er i fødsel, så det går nok bra!!

 

Lykke til med alt i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...