Gå til innhold

Alder og vekt ?


optimist..

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med litt informasjon?

Jeg lurer på hvordan hjelp jeg kan få etter man er fylt 40 år?

Pluss at jeg er ca 30 kilo overvektig...har det noe å si?

Hva er reglene her,vet noen det?

Priser lurer jeg også på..må det gjøres privat pga alder?Og vil jeg få beskjed om å slanke meg før de vil hjelpe meg?

Håper noen av dere har noen svar til meg:):)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Det går an å få prøverørsforsøk etter at man har fylt 40, men da må man gå privat - og det betyr at man betaler "hele gildet" selv. Vet jo ikke hvor i landet du holder til, men i Oslo er det to private alternativ: Volvat og Fertilitetsklinikken på Omnia. På Omnia er det 22000-25000 per forsøk + medisiner, så et forsøk kommer på ca 35000 (medisinutgifter på over 15000 på 3 forsøk refunderes av det offentlige, men det er også alt...)

 

Vet at det er flere her som prøver i Danmark også, og tror at det er litt billigere, men det er det sikkert noen andre som kan svare på.

 

Mht overvekt vet jeg ikke hvordan det er, men du vil sikkert få god informasjon fra legene hvis du vurderer å få prøverørsbehandling.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei optimist

 

Har selv gjennomført IVF ved Omnia. Er kjempefornøyd så langt. Du må selv betale alt etter fylte 39, men ved private klinikker slipper man å stå på venteliste. Har betalt ca kr 33000 for alt inkl medisiner, har også 4 egg på frys, og dersom disse overlever tining vil det koste mye mindre for et eventuellt forsøk nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du kan se på hjemesiden til Nordica. Privat klinikk i København:

 

nordica.org

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg var til forsamtale i prosgrunn på mandag 3.4 og fikk beskjed om at jeg måtte gå ned 10 kg før jeg fikk begynne på noen ivf. Er 167 høy og veier 79,5kg. Alle jeg har snakket med har syntes at det var litt drøyt, men jeg får bare holde meg i tøylene. Dette skal jeg klare.... Vet ikke om dette er regelen eller ikke. Sekretæren hans syntes iallefall at det var litt rart...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut!

Har da lavere BMI du enn meg. Jeg er 164 og 82kg. (Var 75kg før jeg ble syk etter lap`en)

Jeg fikk bare anbefalt å gå ned i vekt, måtte ikke.

 

Er jo en klar fordel å ikke være overvektig. (Ikke omvendt heller)

 

Til hovedinnlegger. Jeg har hørt at BMI over 35 ikke "går ann".

Vet ikke hvordan det er i det private.

Kan regne på BMI her; http://www.nfff.no/html/Bmi.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAr hørt at St. O ikke vil at BMI ikke skal være særlig over 30, men vet ikke om dette stemmer. Andre sykehus er visst mer restriktive med vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei optimist!

 

Alder samt vekt har absolutt noe å si.

 

Etter fylte 35 år går sjansenen for å bli gravid ned med 50% (jeg er 37, men trosser alle slike statistikker.Jeg SKAL klare det!)

 

Min venninne fikk beskjed om å gå ned i vekt, hun er vel ca 20-25 kg for tung.

 

Etter 3 forsøk (er på rugedag 12 på det 3.forsøket) har vi vært på informasjonsmøte om adopsjon.Det var et fint møte, der jeg virkelig fikk håp om at jeg uansett blir mamma en dag.Selv om jeg klarer å få et eget barn, kommer vi til å adoptere et søsken.

 

Neste ICSI blir hos Ciconia, Danmark.De driver med "hatching", dvs. de venter lengst mulig med tilbakesetting.Det forskes ikke og satses ikke på dette i Norge, men Ciconia har bra statistikker.Så da får oldiser som oss et håp ved å kunne dra til utlandet (det er ikke første gangen norske pasienter må dra til utlandet!)

 

Så jeg gir ikke opp så fort! Ikke prøv seg!

 

Dette blei mye skriverier, men jeg ville bare få frem at det er håp for alle å bli kalt mamma en vakker dag.Uansett om man er tykk eller nærmer seg 40.

 

Varmmmmm klem!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...