Anonym bruker Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Har en beibi på 10 mnd. Han er jo for liten da til å være med på endel aktiviteter som faren drar på med stebarna. Jeg synes godt han kan ta med minstemann på noe likevel, for han gjør det jo stort sett aldri... Jeg synes det er så vanskelig - kunne tenkt meg litt beibi-fri en gang iblant, men det blir aldri for han har ikke tid... bortsett fra når stebarna er her - annenhver uke - dem har han tid til... Hva sier dere - ville dere latt en 10 mnd gammel beibi bli med faren og stebarna i bassenget f.eks? for å få litt pusterom selv? Eller er det for risikabelt - klorvann - 3 barn--??
ana baroma Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 kommer vel an på pappan:-) Men babyer er jo på babysvømming, så sånn ser jeg jo ikke problemet... Men hvorfor ikke bli med en gang eller to, så kan dere være sammen alle sammen, og etterhvert kan minsten bli med pappa og søsken i bassenget! Forøvrig har menn det ofte litt vanskelig med babyer... de synes det er bedre når de kan spille fotball med dem osv:-) Klart du har krav på fri, men da må du kanskje kommandere han til å ta seg av småtten? Og kanskje ikke akkurat når han har barna sine der? Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 hadde aldri latt han være med i bassenget med dem. men hadde lagt opp til baby svømming for dere alle tre når stebana ikke er med, eller noe annet koselig. (babysvømming og dette med klor må du jo bestemme deg for, 10 mnd er ikke helt liten enda) at han ikke har tid til å gi deg baby fri er ikke særlig bra. han kan jo ikke få flere barn om han ikke har tid. du må bare insistere, eller be om å ha hver onsdag kveld eller noe til å gjøre ting. fordi om noen menn synest det er litt vanskelig med barna når de er baby, betyr jo ikke det at de skal få slippe å være med de. da er det jo bedre å oppmuntre til å være sammen med babyen å ta seg av han/henne. da vil de jo få et bedre forhold når den blir stor nok til å spille fotball også. dere kan vel godt begynne å gjøre noe sammen alle tre. hva sier han om du foreslår noe både for dere alle og han og babyen? bortsett fra at han ikke har tid? hva sier han når du påpeker at han aldri har tid? og at du forventer at han skal ta seg tid?
ana baroma Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 er jo enig med deg at de ikke skal slippe unna:-) Oppmuntring er bra - mente bare at de trenger gjerne et spark i rompa for å ta seg sammen, hehe...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #5 Skrevet 6. april 2006 kjenner faktisk ingen menn som er sånn. tror det er mer en myte enn reellt. den eneste forbindelse jeg vet om at det er nevnt er i nyfamilie situasjonene.
høne- mor Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Høres ut som en lur og hyggelig idé! Jeg hadde ikke bekymret meg for å sende en 10 mnd gammel baby med pappaen sin og de andre barna hans i svømmehallen! I verste fall (hvis det viser seg å bli litt mye for pappaen) risikere du at han må holde seg litt mer på grunna enn han hadde måttet uten baby (og drive svømmeopplæring/holde under haken osv. med en hånd mens han holder babyen på den andre armen). Men det kan også være en fin ting, for alle 4. Ingen pappaer lar babyen drukne mens han spiller vannpolo med de andre!!! I beste fall (og mest sannsynlig) blir det en fin teambuildings-opplevelse for pappaen og alle barna, og de to store vil føle seg flinke og ansvarlige og nødvendige som storesøsken når de for eksempel må hjelpe til med å kle på babyen og passe h*n mens pappaen dusjer e.l. Min erfaring er at babyer også synes det er mye morsommere å være i svømmehallen med store og ville (halv)søsken som lager show og styr, enn å gå på babysvømming med andre babyer. Send dem avgårde!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå