Gå til innhold

Når fikk dere utbetalt farsbidrag,dobbel barnetrygd og utdanningsstønad?


11.04.06

Anbefalte innlegg

jeg har termin om 6 DAGER,og lurer på når dere andre alenemødre fikk utbetalt bidraget(forskuddsbidrag),dobbel barnetrygd og utdanningsstønad?har fått beskjed av trygdekontoret om at jeg kan levere inn søknadene og fødselsattest rett etter at jeg har født....men hvor lang tid tok dette for dere andre?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

kommer an på når du føder.

bidraget fra far utbetales i løpet av de ti første dagene i måneden og barnetrygden kommer siste i måneden.

så tar det opp til tre uker før ting er i orden fra du søker men dersom det da hopper over en måned blir det etterbetalt ved første utbetalning.

overgangsstønad utbetales rundt den 20. i hver måned og den skal komme måneden før termin.

utdanningsstønad er veldig individuelt.kommer an på hvor mye du har krav på og slikt.jeg fikk det tre mnd etterpå. og da fikk jeg alt i en engang.men jeg hadde ikke krav på så mye.

det går seg ganske greit til.

 

Lenke til kommentar

hei og takk for svar;]er så utrolig mange utbetalinger å holde styr på,men nå fikk jeg litt bedre oversikt.ser det står "fødeklar" på deg,så du har vel gjerne født nå?jeg fødte en jente på lørdag på sus,og er sinnsykt forelsket;]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...