Gå til innhold

PERGO på egenhånd???


Mamma`n til <3<3<3

Anbefalte innlegg

jeg trenger råd jeg nå....

er litt usikker på hva jeg ska gjøre. Jeg brukte i fjor sommer tre kurer med pergotime, en enkel og to dobble....ingenting resultat ift EL.

jeg dreiv å rydda kontoret i går og fant en gammel resept på nettopp pergotime som jeg i dag tok med på apoteket og hentet ut.

har nå fryktelig lyst til¨å prøve en måned, men er jo ingen lege som har sagt greit liksom?!

vil d være dumt av meg uten at gyn vet om det? d r han som har skrevet resepta i fjor....

jeg har som sagt prøvd dette før, men da visste gyn om d selvf.

 

blir sååå glad hvis noen gidder å svare!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke ringe legen din og høre med han? Da er du kanskje litt tryggere.. for din egen del mener jeg..

 

Helt ærlig.. vet ikke om jeg hadde latt være selv.. om jeg fant resept på pergo..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg hadde snakket med gyn siden du tidligere tydeligvis ikke har hatt noe effekt i forhold til el. Da er det ikke sikkert at dette er riktig preparat for deg og da er det unødvendig å utsette kroppen sin for pergo.

Det kan jo også være at han da vil skrive ut noe annet som vil vise seg å ha effekt og da er det jo dumt å kaste bort tid på pergo....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bør ikke ta slike ting på egenhånd. Greit oppfølgingen i Norge er stort sett dårlig, uten UL underveis for å sjekke om EL.

Men hvis du ikke før har fått EL av pergo er det liten sjanse for at det hjelper igjen nå.

Be heller om å få hormonsprøyter ol.

Har du pco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært redd for å ta en ny kur nå. Resepten er jo tross alt skrevet ut til deg i forsvarlige doser, og det er jo mindre enn et år siden du fikk resepten.

 

MEN - som de andre nevner her er det vel tvilsomt om du får noen effekt av pergoen når den ikke virket de tre gangene du brukte den i sommer. I slike tilfeller er det vanlig å prøve hormoninjeksjoner. Fikk du ikke videre oppfølging da pergoen ikke gav el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det som ble startet med etter pergo, var metformin. dette fordi jeg skulle ned i vekt. etter tre måneder hadde ingenting skjedd med vekta og jeg var frusterert. gyn nekta dermed å gjøre noe videre før jeg hadde gått ned i vekt. Nå er jeg 8 kilo lettere og søknad om ivf og mer utredning er sendt riksen og nettopp fått avslag pga for høy vekt. BMI over 35.

gyn hadde glemt å skrive høyden min i søknaden, så det sto at "vi antar det er snakk om betydelig overvekt"....

det skal sies at jeg er 1.84 høy,så i mitt tilfelle er dette en viktig detalj. jeg veier fortsatt for mye, men er på vei ned.

 

hadde derfor håpet at pergo hadde bedre virkning nå ettersom jeg har hatt vektreduksjon siden sist?

 

var hos privat gyn for 1 1/2 uke siden og hun mente jeg hadde hatt el av meg selv denne måneden, men jeg tror ikke vi hadde sex riktig tidspunkt da...:(

 

jeg drøyer en måned uansett og da har kanskje vekta gått mer ned og så ringer jeg gyn og spør peeeent:)...hehe

 

Nå er jeg altså så verpesjuk at det ekke mulig....hjelp.

må snart skje noe inni meg!!!

 

Takk for svar jenter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjenn!

Ville bare minne deg på at pergo kan gjøre at du går opp i vekt....

Selvom du ikke tidligere har reagert med å gå opp i vekt kan du gjøre det nå. Og nå når du har gått ned en god del og fortsatt er på vei ned er det jo fryktelig dumt om disse gjør at du går opp i vekt igjen. Dette også med tanke på at det ikke har fungert før og du er avhengig av å gå mer ned i vekt for å få hjelp på riksen.

Forstår veldig godt at dette er frustrerende og at du er veldig verpesyk og at det ikke hjelper på situasjonen.

Ønsker deg uansett lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...