Gå til innhold

EL test som graviditest-test


Loise 2barnsmor ღ

Anbefalte innlegg

Bare for gøyt,,

Da jeg var gravid sist tok jeg en el test 10 dager etter eggløsningen som ble positiv.. Da skjønte jeg at jeg kanskje hadde fått klaff!!

 

Jeg hadde visst tatt bilde av testen,, så hvis du vil se åssen en el test ser ut når man er gravid,,, - her er min:

 

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/371125/offset/5

 

Test streken er klart sterkest,, :0) Jeg brukte persona el tester den gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant... for min er jo negativ nå to dager etter el... (tok bare for å se om el har vært)... men den blir vel ikke positiv igjen før kroppen produserer hcg. og så lurer jeg på, vet du om at når testen blir negativ, er det da man har el, siden positiv test er 24-36 timer før el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får bare sånne "halv" positive el tester jeg.. men hadde el i forrige uke (tror jeg).

 

Vil det si at jeg kanskje er gravid det da? :-O

Bare tatt de for å se om el kom, men de er like hele tiden..

 

Blir ikke helt klik på el tester jeg gitt.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kirsty2

Jeg tror det kan variere..

Før fikk jeg nesten-positiv test ene dagen , og like sterke streker neste dag (positiv) og så tror jeg at el kom dagen etter såvidt jeg husker, og da var testen negativ igjen...

 

Men nå får jeg nesten positiv ene dagen og dagen etter har jeg sterkere teststrek enn kontroll strek og da er el på samme dag som denne veldig positive testen....

 

Ja, el testen blir ikke positiv igjen før man produserer HCG... Noen er så opptatt av at det kommer opp en test strek.. men den skal oversees... Det er KUN helt positiv el test som gjelder... Man har jo LH hormon i kroppen gjennom hele syklusen,, og mange av oss har såpass av hormonet at vi får svakt utslag på teststreken uansett hvor i syklusen vi befinner oss..

 

Lykke til med denne pp'en Kirsty2!!!!!!!!!!!!!!!!! Klem :0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...