Gå til innhold

Jeg er visst feit :-( Så feil kan man ta...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 165 høy og veier ca 56 kg.

 

Kom over nettsiden mozon, og målte Midje/Hofte Indeks som gir et mål av mengde magefett.

Føler meg egentlig ganske slank, har bittelitt mage igjen etter fødsel, men definert midje. Lårene er strammet opp etter mye trening de siste mnd.

Målte 71 rundt midjen, 91 rundt hoftene. Dette ga 0,8 i M7H indeks.

 

Har man over 0,8 er man overvektig. Ergo er jeg feit??

 

Nei, nå ble jeg deppa, gitt! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tuller du eller? Dette vet du er helt galt. Vær glad og fornøyd med din slanke kropp. Dine tall er mine mål:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fornøyd, jeg altså, bare så det er sagt!

La på meg 20 kg under svangerskapet, og har trent bra og variert og spiser sunt.

Hadde endelig fått tilbake et godt selvbilde da jeg fant ut dette...

 

Men som du sier, jeg skal være fornøyd med den slanke kroppen min! Jeg SER jo egentlig at jeg ikke er feit, og bmi,en min er jo på den lave endenden av skalaen på det som kalles normalvektig.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med den indeksen er at det er gunstigere for kvinner å ha litt ekstra rundt hoftene enn rundt midjen. Dessverre kan man komme litt rart ut når man regner ut denne. Jeg er 168 høy og 50 kg med midjemål 63 og hoftemål på 82, altså rimelig skrapa uansett hvordan man ser det og med en BMI som tilsier at jeg er undervektig. Likevel får jeg en ratio på 0,77 som er like under grensen.

 

Man må se på alle slike ratioer med en viss klype salt og ikke lese dem bokstavelig! Du er definitivt ikke feit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...