Gå til innhold

Dere som har diagnosen habituell abort....


Anonymmammatil3

Anbefalte innlegg

Jeg hører jo egentlig ikke inne her enda,men håper jeg er her igjen veldig snart!!

 

 

Dere er jo så heldige å være gravide igjen da,så det jeg lurer på er...

..hva slags behandling får dere når dere er gravide?

 

 

Jeg har mistet 4 ganger tidligere,vært på utredning-ikke funnet noe galt med hverken meg eller mannen..

 

Men da jeg blir gravid igjen skal jeg bruke:

* albyl-E 75 mg

* Crinone

* fragmin

* i tilegg skal jeg få god oppfølging m ofte UL.

 

 

 

Ser noen får hormoner sprøyte form, er det får å prøve noe annet enn crinone da? Bare tenker på om det kunne vært noe for meg å prøve å,siden jeg har brukt crinone uten særlig virkning...

 

 

Ønsker dere alle lykke til videre!

Å baby støv motas med takk! :))

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei Tilda

 

Jeg har også den triste diagnosen, og håper at jeg snart kan melde meg inn her igjen. Jeg er noe frustrert over gynekologen min som noe motvillig skrev ut resept på Crinone til neste graviditet (mest for å roe nervene mine, følte jeg). Blodfortynnende var uinteressant, i følge gyn.

 

Er det Rikshospitalet du har vært til utredning hos? Der har jeg forstått det sånn at de anbefaler albyl-e, crinone og fragmin som en standardpakke ved graviditet etter 3 eller flere aborter.

 

Når har du IKM? Må jo følge litt med, vet du. Selv har jeg IKM 4. mai, begynner på pergo på lørdag.

Lenke til kommentar

Hei Sabina!

 

Koslig at du ville svare meg! :)

 

Hvor mange ganger har du mistet da?

Jeg har hatt 2 SA i ca uke 7 og 2 MA i uke 11....

 

Ja,det er på rikshospitalet de skrev ut dette...

Legen ville helst ikke skrive ut fragmin enda,men plutselig ombestemte han seg..å sa at jeg skulle få "full pakke"! Det er jeg veldig glad for!

 

Jeg skal også snart begynne med pergotime...Bruker Provera nå,for å først få mensen...

Jeg "sliter" med litt lange sykluser,det kunne også ha en mdvirkende årsak til at jeg har mistet..lange sykluser gjorde visst noe med slimhinna inne i livmora.

 

Lykke til!!

 

Blir gøy å følge med om det kommer en liten spire på plass snart!!

 

Lenke til kommentar

Hei du!!

Jeg bruker hele pakka... Hatt 1 SA og 4 MA uke 6- 8 på 11 år, er nå 7++... Brukte denne coctailen også ved 4. graviditet, men mistet likevel, så det er jo ingen garanti selvfølgelig.. Nå prøver jeg igjen, det er spesialist på Riksen som har foreskrevet etter at blodprøver viser jeg er på grensen for lit tykt blod, ellers ikke funnet noe galt. crinonen er vel mer som en støtte til livmora sånn for sikkerhets skyld..

Ønsker deg i hvert fall lykke til!! Håper du er inne her snart med en liten spire da!!!

Lenke til kommentar

Hører ikke til her enda jeg heller... Men håper...

 

Skal også bruke albyl-E og crinone ved neste svangerskap.

Har mistet 4 ganger, tre ma i uke 11-13 og en exu.

 

Hva er fragmin?

Når begynner dere på denne "kuren"?

 

Håper dere kan hjelpe meg, mange spørsmål som svirrer rundt oppi mitt lille hode...

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...