Gå til innhold

April: Grøt VS skive


solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

Eg har alltid sagt til meg selv og trodd at grøt metter mer enn hva skive gjør. Og har derfor holdt meg til grøt til kvelds.

 

Men nå ser det ut til at hu er skikkelig lei, vil ikke ha nesten i det hele tatt. Og har da heller gitt henne skive til kvelds, og var litt redd for at hun skulle være sulten i løped av natta. Men det har gått bra, hu sover natta gjennom uten tull og spiser godt når hu står opp.

 

Noen andre med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke noe erfaring med det, men jeg lurer på hvor mye brød disse aprilbarna spiser jeg.. her er det ikke så veldig populært med brød bestandig, men det går med en til lunsj.. og kanskje en til frokost, og det er det. Resten er middag og grøt.. Og kom gjerne med innspill til pålegg, har ei lita som er litt kresen, så da går det mest i leverpostei, men det må jo være kjedelig i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hun litt lei grøt for tiden... Emilie spiser 2 skiver til frokost og 2 skiver til kvelds (skorpen også). Vi varierer pålegget.. Makrell i tomat,leverpostein,syltetøy,ost.. Hun spiser det meste hun får.. Kanskje jeg skal prøve med litt grøt igjen snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det flere måneder siden vi sluttet med grøt. Det likte hun aldri noe særlig. Vil tro brød metter like godt, hun spiser minst to skiver før hun legger seg og det burde holde. (ikke dermed sagt at hun sover natta gjennom, men det er en annen sak)

 

Av og til lurer jeg jo på om hun ikke skal bli lei brød, for det blir jo endel av det, men det har gått bra så langt. Vi er nødt til å variere endel på pålegget, men favoritten er kaviarmix!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillePia spiser ikke mer enn 1 skive til hvert måltid.

Me varierer pålegget en del, deler skiven i biter og så har me diverse pålegg på hver bit.

Leverpostei, syltetøy, ost, skinke, servelat, smøreost, kaviar/ost, prim og noen ganer får hu yoghurt på skiven. Dypper den i yoghurt og det er kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går grøten ned på høykant fremdeles. Skive er også greit! Men det tar så lang tid at når vi har kommet halvveis blir han lei av å sitte i ro. Lurte på om jeg skulle begynne å prøve litt havregryn med biola melk i stedenfor. Som en overgang til vanlig melk. Noen som har prøvd det?

Kanskje hun vil ha det til kvelds pia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...