Gå til innhold

80 eller 100 % lønn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har valgt å ta 100 % lønn i 10 mnd og 2 mnd uten lønn rett og slett fordi at min mann kun vil få 80 % lønn den mnd han er hjemme dersom jeg valgte 80 %.... Vi har gjort det slik tidligere også...greit å ikke gå glipp av 20 % lønn en mnd.. Vi setter jo bare til side 20 % hver mnd og da har jeg til de to mnd jeg ikke får utbetalt lønn.

Har flere tenkt slik...?? evt kan jo dette være tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

problemet med den løsningen er vist du søker permisjon fra jobben, så er du pliktig til å stille opp på jobb igjen etter de 10 mnd, ellers må du si opp....vist en ikke har ekstremt mye ferie til gode da...noe få har kan jeg tenke meg....! men for de som ikke går i jobb...eller som ikke har jobb å komme tilbake til, så er det nok smart??? eller bommer jeg litt her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skal du ta to mnd permisjon uten lønn etter de 10 mnd med 100% lønn!? Hvis jeg forstår deg rett!!?

 

Har tenkt på det samme selv... Skal søke fødselsstipend fra Lånekassen jeg, og har fått så mye forskjellige svar så er så usikker på om det går i boks eller ikke... Hvis det går i orden vil jeg være hjemme i 12 mnd, men hvis ikke har vi ikke råd til at jeg kun får 80% lønn. Så har tenkt til å gjøre det samme som deg tror jeg! Så ser jeg hvordan det blir, når jeg får ordentlig svar fra Lånekassen... Sparer jo da bare litt hver mnd slik at vi har penger nok til de to mnd permisjon uten lønn! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel krav på permisjon uten lønn fra jobben også eller??? Usikker jeg, kan ikke så mye om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har krav på et år permisjon uten lønn etter endt permisjon dersom man ønsker det. Men det skal søkes i god til (si ifra hvor lenge du vil være hjemme uten lønn) Jobben skal da sørge for at du får komme tilbake til din vanlige stilling etter endt perm. De kan ikke si deg opp så lenge du søker tilleggspermisjon uten lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning så kan ikke du ha permisjon uten lønn den tiden faren har permisjon. Da må du evnt. ta ferie om dere skal være hjemme samtidig, og da kan ikke dette være helt på slutten av din permisjon. Den betalte permisjonen for mor og far må få i ett uten noe opphold. Du må enten ut i jobb eller studere om du ikke tar ferie når han har pappapermisjon.

 

Snakker av erfaring og tror ikke trygdekontorene gjør forskjell på dette. Hadde nemlig planer om akkurat det samme som du har første permisjonen min, men det lot seg ikke gjennomføre. Du burde sjekke med trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei - ser at flere lurer litt her..

Jeg har ferie når pappan tar ut permisjon så derfor har d nok fungert for

oss ja;)

Det var en som lurte på det med å få tilbake jobben...og det er nok ikke noe problem bare du avklarer i god tid hvor mange mnd du vil ha permisjon uten lønn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...