Gå til innhold

Så kvalm...


lykkeblomma

Anbefalte innlegg

Trodde jeg skulle slippe unna kvalmen, men nei da... Her kommer den - 5 dager etter av jeg skjønte at jeg er gravid. I bølger. Velter seg rundt i kroppen min. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre er det lite å gjøre! Jeg var kvalm i 4 dager før jeg fant ut at jeg er gravid, er nå i uke 18 i følge BiM og har bare blitt kvalmere! Eneste som hjelper bittelitt er å spise veldig regelmessig og SOVE! Soving mest på grunn av at hvis jeg bare kan få sovna så går tida fortere og jeg slipper å kjenne på kvalmen hele tida!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu22 *28.11.2006*

Jeg er så kvalm at jeg kan ikke få sagt det.. UFF!!!

Jeg sover ikke, ligger å vrir meg i kvalme. gruer meg til hver kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ingefær?? Jeg kjøpte en eske ingefærkapsler idag,og det var faktisk til hjelp mot kvalmen. Men det spørs jo da hvor kvalm du er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også kvalmen samtidig med at jeg ble gravid, altså over ei uke før jeg testa. De første ukene bare litt, til å leve med, og jeg tenkte at jeg var kjempeheldig og dette var jo ingenting! Men så..... for 3 uker siden, uke 7 ca, ble alt bare helt uutholdelig, en liten lukt, en liten anstrengelse, eller bare tanken på noe var nok til at jeg kasta opp. Å så svimmel jeg ble, svartnet for øynene for ingentin, svimte av å så utrolig elendig. Sitter her å er sjukmeldt på 3 uka nå. Kjeder meg, men kan jo bare glemme å gjøre noe for da må jeg enten spy eller så flater jeg ut. Kan ikke dusje alene, da svartner det. Ser jeg på tv blir jeg sjøsjuk. Lista kunne blitt så uendelig lang...

 

Har alltid gledet emg sånn til å gå gravid, alle sier jo at det er sååå stas å at de koser seg slik med mage å greier, men jeg klarer ikke helt å glede meg jeg da. Vil bare bli ferdig med hele greia. Var ikke helt slik jeg så for meg svangerskapet. Håper sånn at ting blir bedre snart. Mannen min har ti og med fått kommentar om at han har ei dårlig kone som ikke lager middag til ham... De skulle bare visst hvor lett det er å stå å lage mat når man er superkvlam å alle lukter å anstrengelser får deg til å brekker deg å spy! Ble litt lei meg da.. Hormoner....

 

Gleder meg til bæsjebleier å våkenetter nå ja, bare jeg får igjen helsa mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff stakkars deg, føler virkelig med deg!! Jeg har det også sånn, selv om det begynner å slippe litt taket nå, er 11+3 i dag, og er sykmeldt på 5.uka!! Det tærer virkelig på, det værste er nesten at man blir så sinnsykt slapp... føler seg skikkelig syk. De dustene som kommer med kommentarer til mannen din aner ikke hva de snakker om!!! Tror ikke det går an å forestille seg hvordan dette er uten å ha opplevd det selv. Dette er mitt tredje svangerskap, men første gang jeg har vært så dårlig.... må ærlig innrømme at jeg ikke ante at man kunne bli så til de grader satt ut av spill!! Men det går over.......tenkt deg hvor stor pris vi setter på "helsa" når formen kommer tilbake...

Stor trøsteklem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG Å!!

Hater dette så inderlig!! Takler ikke å lage mat til ungene mine engang, føler meg såå hjelpesløs! Har ikke barnehageplass til minsten på 1 år, og jeg gruer for hvert måltid jeg må gi han! Jeg merker stor forskjell på de dagene jeg får i meg noe næring. I går kveld klarte jeg å spise noe (skal ikke nevne hva, da er det sikkert noen her som blir kvalme:-) Tenk, et eneste måltid uten å bli kvalm etterpå - det var SÅ FANTASTISK!!!

 

Jeg synes også dette svangerskapet er desidert verst, det har blitt værre for hvert svangerskap faktisk. Jeg var jo hjemmeværende når jeg ble gravid, så jeg slapp å sykemelde meg...Det er godt å slippe den dårlige samvittigheten oppå dette. Men jeg lærte litt om å slå av den dårlige samvittigheten i forrige svangerskap, da var jeg 100% sykemeldt fra uke 20. Jeg tenkte at helsa og babyen må komme først, jobbe skal jeg gjøre i mange mange år fremover :-).

 

Jeg trodde også at dette kom til å gi seg rundt uke 12, men foreløpig har det bare blitt værre (uke10nå). I forrige svangerskap varte det til ca uke 20.

 

Men jeg har gode dager innimellom. Torsdag og fredag forrige uke var jeg i storform..Så jeg prøver å tenke at i morgen trenger ikke å bli som i dag..

 

Ja ja - mannfolka KAN umulig skjønne dette - så vi får bare forsøke å støtte hverandre så godt som mulig her inne!!

En riktig kvalmefri dag ønskes dere alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er flere av oss. At jeg ikke husker hvordan det var sist gang. Var kvalm med nr 2 men ikke så ille med førstemann. Har prøvd 5 ganger med akupunktur, noe som hjalp svært lite. Har også prøvd afipran og postafen uten hjelp. Ingefærkapsler og akupressurbånd er også vært prøvd. Er nå 10+5 og er forsatt like kvalm. Blir nesten deprimert av å slite med noe sånt som å ta seg en dusj. Er enig i at det hjelper å sove bort kvalmen, men tror jeg kommer til å få liggesår. Er sykemeldt da alle pasientene hos meg lever av kaffe og røyk og det tåler jeg ikke nå. Ligger å ser ut som et slakt i sofaen- sikkert apetittelig å se meg ligge der med hockeysveis og er likbleik. Litt komisk å tenke på. Skulle ønske at jeg orket å gjøre mer med barna mine. Var sist kvalm til jeg var ca 25 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg har jo nettopp begynt i ny jobb, og er skikkelig kvalm om morgenen. Idag holdt jeg på å kaste opp på holdeplassen, så det er vanskelig å ikke si noe om det til noen... Er i 6 uke nå og har termin 5.12.

 

Er tørst hele tiden!

 

Spiste litt for mye til middag og magen bare este ut som en gassballong :(

 

Har heldigvis fortalt det til en venninne. Det gjør det litt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ingen gode råd.jeg låg inne i natt på sykehuset måtte få 2 liter med væske.Var inntørka av å ikke fått i meg vått eller tørt på 3 dager.Om du blir så elendig at du ikke orker noe.så kontakt lege og få hjelp!God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...