Gå til innhold

Er det atopisk eksem?


anonymusmamma

Anbefalte innlegg

Legen vi var hos er så rar og jeg fikk aldri noe skikkelig svar på hva det var som feilte vesla. Hun har røde "nupper" i huden, magen og ryggen. Det er mest på korsryggen hun klør. Legen ba meg smøre meg hydrokortison, men da dette ikke er egnet til langvarig bruk ser jeg etter noe annet. Har smurt en del med locobase for å holde det mykt, men synest ikke den funker så bra. Har hørt mye om a-derma, hun på apoteket mente at det burde passe og at det var atopisk eksem, noe som vet litt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Hvis det er røde "nupper" som klør, så er det vel mye som taler for at det er atopisk eksem. Hvis datteren din har eksem er det litt dumt å ikke ville bruke kortison, da det kan være mye mer skadelig for huden enn hvis du bruker kortison på riktig måte. Men hvis du smører og bader i olje kan du forebygge eksemutbrudd effektivt slik at du kan redusere kortisonbruken til et minimum. A-Derma er nok en bra krem, men unødvendig dyr i følge legen vår. Vi ble anbefalt HTH krem eller spenol. HTH skal ikke brukes på eksemhud (fordi den svir); bruk kortison og en annen krem (feks spenol) til eksemet er borte, så kan du vedlikeholde den friske huden med HTH. Fungerer fint for oss i hvert fall. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at jeg ikke vil bruke kortison, men det ble noe bedre også stabiliserte det seg. Siden har det vært likedan, så jeg har valgt å ikke bruke det nå en stund og det er ikke verre. Kommer nok til å smøre på kortison om det blir verre igjen, men vil ikke bruke for mye av det på henne dersom det fungerer like fin med en vanlig fuktighetskrem. :)

 

Jeg får prøve med a-derma en stund nå så får vi se hvordan det går. Takk for svaret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...