Gå til innhold

Stiv i kropp og ledd....Bekkenløsning_?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter fødsel for 9 mnd siden, har jeg kjent meg så stiv i kroppen, spesielt leddene. og tung, men jeg er jo 10 kg overvektig. har også smerter i venstre side av lysken, spesielt ille når jeg går nedoverbakke eller trapp, eller setter meg opp fra liggende stilling, eller snur meg i sengen om natta. jeg har ikke gått til lege fordi jeg tenkte det skulle gå over av seg selv, men det har ikke blitt noe bedre....

 

Kan det være bekkenløsning?

Andre som har blitt stiv i kroppen etter svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes ikke at dette umiddelbart høres ut som bekkenløsning selv om det i noen tilfeller gir smerter i lysken. Men jeg synes du skal gå til lege og fortelle hvordan du har det. Jeg synes også at du skal oppsøke nærmeste manuelle terapaut, det kan være låsninger, triggerpunkter eller for korte/spente muskler som plager deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Er manuell terapeut det samme som en fysioterapeut, eller gjør de forskjellige ting?

Glemte å si at jeg i tillegg er veldig slapp, men det er jo ikke så rart når man er hjemme med en krevende beibi, men likevel - kjenner meg helt tappet... har tenkt at det kanskje er lav blodprosent eller sukkersyke eller noe... i bakhodet er jeg litt redd for kreft, men det jeg er reddest for er nok å bli syk og borte fra beibien min...

Uansett, skal bestille time til lege i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha for lavt jernlager, noe som er vanlig for barselkvinner, men legen vil sikkert sjekke dette opp med prøver, samt av stoffskiftet ditt. Ta med urinprøve også, utrolig hvor slapp en kan bli av en urinveisinfeksjon også, veldig vanlig etter fødsel det og.. En manuell terapaut er alt det en fysioterapaut er og litt til, all den tid de også kan manipulere. Hvis du har en låsning i f.eks bekkenet kan en manuell terapaut løsne på dette direkte, det kan ikke en fysio. En naprapat er også en god løsning, men de er igjen dyrere. Jeg er ikke glad i kiropraktorer all den tid alle de jeg kjenner kun manipulerer oig knapt nok rører muskulaturen rundt.

Hvis en har en låsning f.eks må muskulaturen rundt også jobbes med ellers vil du snart ha en låsning igjen (bare et eksempel) .. Lykke til og fortell hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...