Anonym bruker Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Fortsatt bare nysjerrig:) Sikkert noen blant dere som er studenter... Får også inntrykk av at noen av dere driver med pedagogikk i en eller annen form, siden dere høres så tålmodige og gjennomtenkte ut når det gjelder barna... Er det noen av dere som er karrieremennesker...? Eller jobber dere deltid og prioriterer hjemmebanen? Har dere tid til interesser utenom jobb og hjem? Hva gjør dere da? Bor dere i Oslo, hele gjengen, -eller er det noen av dere som er bosatt ute i distriktet også? (kanskje er det ikke så mange nyfamilier i distrikt kontra i byene..)
ana baroma Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 Jeg er selvstendig næringsdrivende, har en del pedagogikk i fagkretsen, uten at det gjør meg mer tålmodig eller flink som stemor:-) Er vel ganske normal, men det må sies at jr er en flott gutt som det er lett å bli glad i:-) Mamman er heller ikke så værst, sånn alt sett under ett... Bor på landet, men nært byen - og har det veldig bra... mannen min er ogsås elvstendig, noe som gjør at vi kan være litt fleksible mht reising og småturer... er ingen karrierekvinne, men er engasjert og følger med:-) Interesser er musikk, fjellturer, men det går jo litt tid til å være sammen med mann og jr... men det anser jeg som kvalitetstid. Syr litt, lager litt mat og dikter når jeg har tid. Ruger på en roman, men når forløsningen skal skje vet jeg ikke... Det var litt om meg:-)
aroma Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 Er i jobb ca 70%. I perioder mer. Synest det er nok. Holder regnskap for en bedrift+lønn. Interesser: Mye rart, men føler har ikke tid til så mye. golf, fotball, pc, mat, byturer, samle på forskjellig, gode filmer, torader, piano, nedlasting musikk, reiser, kortspill, ligge på sofaen å ikke gjøre noenting (deilig) Bor i Bergen. Er ikke så veldig tålmodig, fordi jeg er lei av å vente. Synest jeg stort sett venter på noe hele tiden. Hehe er det enten Oslo, ellers så bor man i distriktene?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 5. april 2006 #4 Skrevet 5. april 2006 Jeg er barnevernpedagog av utdanning, men det gjør meg nok ikke til en "bedre" stemor enn jeg ville vært uten det tror jeg..(håper jeg).. Har jobbet en del i skoleverket. Jeg er arbeidsledig etter permisjonen, så hvis noen i midt-norge trenger meg er det bare å si fra!! Bor ca 8 mil nord for Trondheim.. Vil ikke kalle meg karrierekvinne, men kanskje jeg blir det etter hvert... Tiden min går med til å være mamma, stemor og kjæreste.. Og selvfølgelig litt snakking på dette forum.. Ellers liker jeg å lese (huff, jeg skulle virkelig oppdatert meg faglig, ligger flere år bak!!!) og jeg liker å lage ting, diverse håndarbeid.. Dette var meg! =))
Gjest Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Hei du! Jeg er utdannet som førskolelærer, så jeg er pedagurk. Må nok innrømme at jeg lærte litt de 3 årene jeg gikk på skole (skulle vel bare mangle *ler*) hehe Men vet ikke om jeg er noe "bedre" for det. En fordel jeg vet jeg har, er at jeg generelt sett er VELDIG glad i barn. Å være sammen med dem, og å få ta del i utviklingen dems :-) Vi har SÅ mye makt. Mer enn folk tror, tror jeg. Jeg har ingen egne barn, ennå. Og Koser meg med stebarna. Jeg jobber ikke som førskolelærer. Har blitt kontorrotte :-) MEn stortrives med det også :-) Eller spiller jeg saxofon, og prøver å trene litt. Ikke SÅ mye av det, da. Ellers rydder jeg mye, føler jeg. Bor trangt, så det blir fort ubeboelig :-( Det var litt om meg...
Gjest Skrevet 5. april 2006 #7 Skrevet 5. april 2006 Er utdannet førskolelærer - vært syk i over 3 år med utmattelsessyndrom. Interessene mine er skriving, lesing, venner og musikk. Er glad i å være ute i all slags vær, og er nok over gjennomsnittet glad i barn. Bor i Vestfold.
Gjest Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 Jobber i helsevesenet, lange dager, lite fritid... Er glad i litteratur, spesielt krim, men pga beibi har jeg ikke fått lest noe sammenhengende på månedsvis.. Skulle gjerne oppdatert meg mer faglig, men regner med at jeg får bedre tid når vesla blir eldre og mer selvstendig. Ellers er jeg glad i å gå på tur, har vært en del på ski i vinter. Hører på musikk, gjerne arabisk pop...Glad i blomster og hagearbeid, skal snart så frø inne - setter de ut når nattefrosten forsvinner. Bor i Trondheim:) Sykler omkring på en gul sykkel
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 6. april 2006 #9 Skrevet 6. april 2006 Jeg er juss-student, går 3. avdeling ved Universitetet i Oslo. Jobber litt som tolk (selvstendig næringsdrivende). Interesser: langdistanseløping, språk, jeg spiller piano og liker å lese alt mulig. Kommer opprinnelig fra Russland, bor i Vestfold.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #10 Skrevet 6. april 2006 jeg er en bondetuppe bosatt i distriktet, har høyere utdanning, er karriere menneske, er hjemme med fellesbarn akkurat nå. fremdeles 30. jeg er en stehøne som klager litt over stebarna og hele situasjonen på nettet, men det betyr ikke verken at jeg er utolmodig eller ellers har et lite gjennomtenkt forhold til stebarna. for det har jeg. trenger ikke studere pedagogikk for å ha visse ideer om hvordan en ønsker å oppdra sine barn.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #11 Skrevet 6. april 2006 jeg klager også litt - for å få ut litt steam har ingen andre å lufte frustrasjonene til kan jo ikke formulere meg uvørent om stebarna til barnas far
miatittin Skrevet 6. april 2006 #12 Skrevet 6. april 2006 Jeg jobber som pedagog i barnehage. Er 38år,har fire egne barn,men to er flyttet ut. Er også stemor til to. Har egentlig fullt opp med det,elsker å være med barn. Selv om jeg jobber med barn,er jeg ikke ekspert på det,og i allefall ikke på dette området. Skriver inn her for å få ideer,og høre andres meninger. Møter stadig nye utfordringer i "mine,dine,våre barn" verden Kommer fra øst-landet,men bor i Bergen.
Gjest Skrevet 6. april 2006 #13 Skrevet 6. april 2006 Jeg tror vel ikke at man er noe bedre menneske som pedagog, men jeg tror at engasjementet for barn GENERELT er noe større. For meg var det bare den veien jeg kunne gå da jeg tok utdannelsen. Jeg brant så veldig for det - og gjør igrunnen det i dag også. Man reflekterer også på en litt annen måte, tror jeg. Men ikke verken mer eller midre.. :-)
Hannemor Skrevet 6. april 2006 #14 Skrevet 6. april 2006 Er utdannet hjelpepleier og ingeniør. Jobber ikke med noen av delene. Har ikke med meg anna enn mine egne opplevelser som skilsmissebarn og stebarn. Og interessen for barn som hele mennesker, og at vi voksne akn bli bedre mennesker rundt barn. Bor i en by i Telemark.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå