Gå til innhold

Skal skal ikke??? Hadde epidural sist... Hjelp!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Før forrige fødsel var jeg bein hard på det at jeg skulle ha epidural. Når smertene ble sinnsykt vonde ved 4-7 cm fikk jeg epidural. Resten av fødselen kjente jeg svært lite til og det var deilig. Fødselen gikk forholdsvis raskt. Vannet gikk kl 12 og halv 4 begynte pressriene.

 

Denne gangen har jeg ikke så veldig lyst å ligge på vanlig baselavdeling, men være på fødeloftet på SUS. Der får man ingen epidural:(... Tror dere at det er store sjanser for at fødselen går så raskt at jeg ikke engang ville rukket å få epidural denne gangen? Slik at jeg like gjerne kan velge fødeloftet og få ha med mannen på familierom den første natten...

 

Noen med erfaring??

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg fødte mitt første barn med epidural i 2003 og i 2004 fødte jeg ett barn til,men alt skjedde så fort at de rakk ikke å sette det den gangen... men jeg synes ikke det var vondt å føde uten heller siden det gikk lettere og fortere enn det jeg trodde det skulle gjøre.

Nå er jeg gravid i uke 9 med tredje barnet og har fortsatt ønske om å bruke epidural når jeg skal føde,hvis de rekker å sette den før barnet er ute denne gangen,hvis ikke blir det en fødsel til uten smertestillende...

Jeg synes du skal ta det du får tilbud om og samtidig opplyse jordmor eller lege om dine ønsker for da blir det notert på helsekortet for gravide:)

Lykke til med valget ditt og fødselen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...