Gå til innhold

skal skal ikke?? Hadde epidural sist...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Før forrige fødsel var jeg bein hard på det at jeg skulle ha epidural. Når smertene ble sinnsykt vonde ved 4-7 cm fikk jeg epidural. Resten av fødselen kjente jeg svært lite til og det var deilig. Fødselen gikk forholdsvis raskt. Vannet gikk kl 12 og halv 4 begynte pressriene.

 

Denne gangen har jeg ikke så veldig lyst å ligge på vanlig baselavdeling, men være på fødeloftet på SUS. Der får man ingen epidural:(... Tror dere at det er store sjanser for at fødselen går så raskt at jeg ikke engang ville rukket å få epidural denne gangen? Slik at jeg like gjerne kan velge fødeloftet og få ha med mannen på familierom den første natten...

 

Noen med erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen gode råd til deg, vil bare si at jeg er så oppgitt over de såkalte alternative fødselstilbudene her i landet. Hvorfor må du velge mellom familierom og epidural? Det er det samme på Ullevål, føder du på ABC-klinikken får du bedre oppfølging, større føderom, større rom på barselhotellet og færre fødende pr jordmor. Hvilke signaler sender det egentlig til oss? At de som lover å klare seg uten smertestillende skal få et bedre tilbud? Hvorfor kan ikke bare alle få samme tilbud og like god oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man tro det man hører så går det visst raskere den andre gangen, men hvor mye raskere kan det egentlig gå? Fødselen din var jo råkjapp! Skulle jeg ha satsa penger på det der så hadde jeg gjetta på at denne fødselen blir ganske lik den forrige hos deg.

Jeg vet med meg selv at jeg ALDRI skal føde uten epidural igjen - no way! Så hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg satsa på epidural og barsel ;)

Jeg syntes fra 8-10 cm var absolutt værst, og akkurat da visste jeg omtrent ikke hvor jeg var engang, så da brydde det meg midt oppi hvor jeg var hen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

det skal ikke være lett, er enig i alt som er blitt skrevet her og jeg ville vel ha hatt muligheten til epidural om det trengs, og d gjorde det sist iallefall etter 30 timer med smerte uten...,hadde jeg vært deg nå så hadde jeg vel tenkt som så at jeg hadde forventet like lang fødsel eller kortere om jeg skulle tippe og satset på barselavd. selv hvor slitsomt det er. men om du tør så kan du jo velge SUS og bli trilla ned til barsel for epidural...da får du begge deler :)))) men det er jo ikke sikkert du rekker det...

 

Lykke til masse masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...