Gå til innhold

Klær


Benedictemor

Anbefalte innlegg

Ja nå er jeg 11 uker på vei og magen begynner så smått og komme og klærne blir trangere og trangere. Topper er jo greit å finne, men hva skal jeg ha på bena??? Hva bukser kan man bruke? jeg har funnet noen skjørt, men kan jo ikke gå med skjørt i 6 mnd til...noen tips til klær på "underkroppen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøpe deg mammabukser som går enten eller over magen. Men pass på at det er regulering med strikk enten rundt hele eller bak. Hvis det ikke er det, kommer de helt sikkert til å skli ned hvis det er litt kraftig stoff som i jeans f.eks. Og så er det viktig at det er stretch-stoff! Da vokser buksen med magen på en måte og sitter fint hele tiden.

Jeg har best erfaring med å handle i en butikk som er spesielt for gravide, og ikke i kjedebutikkene. Da får du skikkelig hjelp til å velge det som passer deg, og så har de som regel veldig bra utvalg.

Du kan jo gå inn på Gule sider og søke på "mammaklær" så finner du sikkert en butikk der du bor eller i nærheten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det vanlig å begynne med mammaklær, da? Jeg er i 8. uke, og er allerede redd for at barnet skal bli klemt av buksene mine. Har pleid å kjøpe stretchbukser som holder magen inne, fordi jeg har hatt en litt for stor mage før (uten å overdrive størrelsen på den, er ikke så overvektig akkurat). Men nå vil jeg jo at barnet skal få all plassen det trenger. Er det fare for barnet om man går i litt trange bukser og man ikke lagt på seg noe rundt magen ennå? Barnet er jo der og blir større hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er ok utvalg på HM også. De har noen fine bukser.

jeg kjøpte en i lin/bomull som er kjempedeilig å gå med og sommerlig.

Idag skal jeg kjøpe meg en jeans de har der, med bred strikk til livet.

Virker ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir ubehagelig for deg leeenge før det blir skadelig for nurket i magen!! Jeg er 9+2 i dag og har lagt bort ei bukse allerede. Har kjøpt et-par mammabukser, men utsetter i det lengste å ta dem i bruk. Jeg kjøpte en kjempetøff jeans + en sort capribukse på H&M. Betalte 600,- tilsammen for de to, tror sånne spesialbutikker blir ganske mye dyrere, i hvert fall det jeg til nå har sett på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg et par bukser som egentlig ikke er beregnet på gravide, men som er veldig myke og behagelige (stretch), med "foldover" kant øverst, slik at jeg enten kan ha de under eller over magen.

Har ikke noe spesielt med synlig mage ennå, så syns det er litt for tidlig å bruke penger på mammatøy...

Regner med at jeg kan bruke de iallfall en liten stund før de må legges vekk, og så tenker jeg som så at de sikkert er greie å ha når magen er på vei vekk igjen etter fødselen!

Det var iallfall deilig å få et par "pene" bukser som jeg føler at ikke skjærer inn i magen. Har en tendens til å bli ganske oppblåst utover dagen...så vanlige bukser er ikke noe problem når jeg drar på jobb, men veldig deilig å ta av igjen når jeg kommer hjem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en slik bukse på HM, de hadde den i både i blå og brun. Ikke mammabukser, men med høy foldekant i stretch...veldig fine, ca 300,.- tror jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...