Gå til innhold

uvanlig at hodet ikke er festet i uke 38?? (litt bekymret)


GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos legen i dag og hodet var fortsatt ikke festet. Er det veldig uvanlig? Er 38+2 uker i dag og førstegangsfødende. Og kan man føde fordet om hodet ikke er festet, kanskje litt dumt spørsmål, hehe.. Men lurer.. Babyen ligger med hodet ned da, men er så redd for at hun skal snu seg opp igjen.

 

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er uvanlig.. Noen ganger fester hodet seg først rett før fødsel. Det eneste er vel at du må være i ro hvis vannet går og hodet ikke har festet seg. Jeg er også i 38 uke og hodet har heller ikke festet seg..Men jeg er tredjegangs..

 

Det skal vel mye til at babyen snur seg opp igjen så sent i svangerskapet.. men blir du veldig urolig må du ringe sykehuset.. Da føler du deg kanskje roligere.. Bedre enn gang for mye...

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du! jeg er første gangs og i uke 38. hodet har ikke festet seg her heller. og jeg var hos jordmor forrige uke og da hadde vel hun sagt ifra hvis det var farlig. så tror ikke det er noen grunn til bekymring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til bekymring! Hodet trenger ikke feste seg før rett før fødselen. Men hvis vannet går, må du legge deg ned og ringe etter ambulanse så ikke navlestrengen kommer i klem. Tror du kan ta det helt med ro ang det at babyen snur seg så seint i svangerskapet. Det er neppe plass til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg festet ikke hodet seg før ...hmm...tror det var uke 39. De sa iallefall til meg at det er svært lite sannsynlig at barnet snur seg igjen på slutten, så sett deg tilbake og slapp av - ikke så mye du kan gjøre fra eller til likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar:) Nå var jeg plutselig ikke så bekymra lenger, tihi... Må bare rekke å låse opp døra for ambulansen hvis vannet skulle gå før jeg legger meg ned.. Men det går nok sikkert bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er førstegangs og er 39+0 i morgen. Hodet er fortsatt ikke festet her heller :-/ Har hørt at det ikke har noe å si, at fødselen godt kan starte uansett. Hodet kan godt feste seg først under fødselen. Trøster meg med det jeg, men liker ikke helt tanken på at han fortsatt har mulighet til å snu seg inni der :/ Det vil helst gå bra :) Ønsker oss lykke til jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min festet seg i uke 35 men legen presiserte det at de var gått mer og mer vekk i fra dette med festing, og hun sa at mange ikke festet seg før fødselen var i gang. Dette var helt normalt, eneste er det at du må legge deg flatt viss vannet går. Hos søsteren min festet ikke sønnen seg før fødsel og det var ikke noe problematisk. Så ingenting å bekymre seg for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...