Gå til innhold

Juni: allergimedisiner


surfergirl

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg lurte på om noen vet om man kan ta allergimedisiner nå?Hvis ikke blir det en slitsom vår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker polaramin hele året. Noen blir plaget av trøtthet, men det er jo et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du må undersøke om de allergimedisinene du har kan brukes av gravide, (noen kan og andre skal ikke brukes av gravide).

De eldste allergimedisinene er sikrest for gravide, men sjekk med legen din for sikkerhetsskyld.

 

Mange gravide får mildere allergi nettopp på grunn av graviditeten. Sist jeg gikk gravid så trengte jeg ikke medisiner pga at allergien ikke ble så voldsom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har allergi for husstøvmidd (støv) og endel andre ting (hund, katt, gress osv). P.g.a dette bruker jeg allergimedisiner året rundt, noen mnd mer enn andre.

Da jeg så to blå streker på pinnen ringte jeg legen min med en gang og hun ga meg resept på POLARAMIN, som noen nevnte over her. De er svakere enn zyrtec og andre lingende piller, men skal ikke ha noen negativ effekt i forhold til graviditeten din. De fungerer kjempefint, og jeg er veldig fornøyd!

Det sies man blir trøtt, men det blir jeg jo av allergien uansett - så det er bedre å ha klar nese og kløfrie øyne. Spør legen din på neste kontroll, sikkert ikke noe problem å få resept!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks!Var hos jordmor i dag og hun trodde det var greit å bruke, men ville jeg skulle få det bekreftet av legen så får ringe i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har blitt nærmest allergifri begge gangene under svangerskap og amming så har ikke trengt annet enn øyedråper i den verste bjørkespredningen.

 

er vanligvis allergisk mot all stenfrukt så nå kan dere tro jeg koser meg med epler og plommer og pærer-gleder meg til fersken og nektariner og jordbær kommer :o) siden det antagelig er siste gang jeg er gravid så må jeg spise for resten av livet nå he he

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med legen min om dette. Du må for all del ikke begynne å selv- medisinere deg! Det er mange allergimedisiner som ikke har vært ute på markedet lenge nok til at man kan vite om det er skadelig for barnet i magen, eller ikke. Legen min sa til meg, at når jeg ikke holdt ut lenger, så skulle hun skrive ut en resept til meg, og ikke før. Heller sykemelding før medisinering enn omvendt. Heldigvis har pollensenongen blitt litt utsatt, men jeg gruer meg til bjørkepollene setter igang. (hos meg følger det på med gresspollen og burot utover sommeren). Så nå får vi bare håpe at våren ikke kommer så innmari fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg hadde vært deg hadde jeg snakket med legen min for å være på den helt sikre siden.. jeg er selv sykepleier..ser noen sier du kan sjekke i felleskatalogen. men jeg ville uansett snakket med legen min først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon!! Har begynt å reagere for en stund siden jeg da, starter med hassel og or og fortsetter med resten utover våren og sommeren:) er mest avhengig av rhinocort inhalator til nesen, så jeg håper jeg kan bruke den. Hadde vært kjekt med noen allergitabletter også. Har iallefall fått annbefalt å bruke astmamedisiner,siden babyn får oksygen fra meg, så det har jeg brukt, men er skeptisk til de andre før jeg får pratet med legen. Får håpe det blir en mild pollensesong:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...