Gå til innhold

Vær varsom-plakat her inne ;-)


Gummelillan

Anbefalte innlegg

Hei alle modenmammaer. Jeg våger meg til en liten henstilling om at vi alle bør være "snille" med hverandre...

Har selv opplevd på andre sider på BiM å få høre at jeg ikke hører til der. Og jeg vet at Moderen vel også har opplevd slikt.

Ser nå at Ventermaibaby i et forsøk på å gi en oppmuntring til noen da blir møtt med litt negative signaler fra noen. Dette synes jeg er veldig leit å se, for Modenmammasidene har hittil meg bekjent vært det stedet hvor vi har rom for det meste fra de fleste - at vi er flinke til å støtte hverandre og rett og slett innse at ofte kan det være mange nyanser og fasetter som vi ikke kjenner?

Jeg skriver ikke dette for å blande meg opp i diskusjonen eller for å sette meg som dommer her. Men akkurat her synes jeg vantermaibaby skal få støtte i stedet for angrep!

 

Klem fra

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Helt enig med deg,Gummelillan!

Det var slett ikke meningen at innlegget mitt skulle utarte seg sånn...

 

Men,uansett,så storkoser jeg meg her hjemme!

Idag har vi fått montert badekar,så ikveld blir det bading!!!!

 

Ps: Tenk positive tanker,-si positive ord,jenter!!!!

Lenke til kommentar

Dette er rettet mot meg.

 

Det var ment som oppmuntring fra ”ventermaibaby”, men hennes historie var total feilinformasjon. Ser nok at jeg burde svart litt mer koselig og ikke så sakelig.

 

Og så skjønner jeg at dere i ”moden mammaklubben” synes det er slemt å stille spørsmål ved informasjon som blir gitt.

 

Lenke til kommentar

Alle kan selvfølgelig si akkurat hva de mener her inne,men i disse hormontider syns jeg at det kan være lurt å pakke litt inn.....

 

Det er ikke slemt å stille sp.mål ved informasjon,men tror nok at det var ordlegginga di det ble reagert på.

 

Lenke til kommentar

Hei

 

Det stemmer med tidsbegrenset uførestønad, dette er ikke feilinformasjon.

 

man kan få info om dette hos trygdeetaten.no

 

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar

Annonse

Hei alle sammen.

 

Takk for støtten her. Må si jeg ble kjempe lei meg da jeg leste disse innleggene fra en vis person.

 

Som noen ihvertfall vet så har jeg vært igjennom endel ang svangerskap. Det er bakgrunnen for at jeg fikk uføretrygd. Hadde jeg vist det skulle bli så mye "bråk" ang dette hadde jeg ikke nevnt det.

 

Poenget var jo egentlig at når man går gravid og enten har opplevd komplikasjoner eller at en faktisk ikke er i form under graviditet, så skal man ikke få dårlig samvittighet for å sykemld.seg. Å være gravid kan for enkelte være en kjempestor belastning.

Noe kanskje enkelte ikke har forståelse for.

 

Siden jeg har opplevd mange spontanaborter , dødfødsel og sv utenfor livmor som holdt på å ta livet av meg,så syns trygdekontoret at jeg ikke skulle fortsette i jobb under graviditeten og at jeg skulle få tid etterpå tilå være mor. De sa at jeg hadde vært igjennom såpass mye at jeg trengte ro.

 

Så jeg fikk dette innvilget og har prøvd å se lyst på dette svangerskapet og nyte dagene. Men det er ikke lett med alt jeg har vært igjennom.

Men nå er jeg snart i mål og håper jeg får med meg en LEVENDE baby hjem denne gangen og ikke en i kiste som vi hadde med oss sist jeg fødte.

 

Det er ikke stas å bli uføretrygdet, men for meg var det nødvendig i denne situasjonen syntes de rundt meg..

 

Håper ikke flere dømmer meg for dette..

 

En litt trist og leimeg hilsen fra

 

 

Lenke til kommentar

Helt enig Gummelillan!!! Jeg har vært her inne siden september og det er første gang jeg har opplevd at noen har snakket til andre på en slik måte. Måtte det bli med det, og la denne siden fortsette å være raus, varm, inkluderende, respektfull og omsorgsfull. For ikke å glemme all humor og klokskap! Vi har levd lenge nok til at vi vet det ikke bringer noe som helst godt med seg å snakke ned til andre eller snakke med pekefingeren høyt hevet, ikke sant?

Lenke til kommentar

Kjære Ventermaibaby!

 

Ikke vær lei deg! Det med tidsbegrenset uførepensjon er et forhold mellom deg, legen og trygden - ikke noe vi andre har noe med eller har grunn til å stille spørsmål ved. Klart at dette ikke innvilges uten grunn.

 

Forsøk å nyte disse siste dagene av svangerskapet du i stedet. Du har opplevd nok. Denne gangen skal du se at alt går!!!!!

 

Trøsteklem fra

Lenke til kommentar

Hei ventermaibby: Jeg er sikker på at det går bra for dere denne gangen.

Kan skrive under på at det ikke føles like enkelt hele tiden å gå gravid, føler meg lett som en huggestabbe her hjemme. Har dessuten null nettverk når babyen kommer. Hun får ikke besteforeldre. Av og til er jeg nokså nede, og tenker at dette kanskje ikke var en god ide. Min fastlege sa følgende, tenk å si noe sånt: "Det var vel ingen som syntes det var en god ide for deg å bli gravid akkurat nå."

Men senere vil det jo være for sent, er jo 44 år for søren.

 

Orker ikke mye, og forsøkte i stad å rydde opp noen tunge gipsplater som snekkere hadde latt stå igjen her, blir stående til over påske. Jeg klarte det nesten ikke, og det var et tiltak etterpå å gå for å handle mat.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg vet ikke hvilke innlegg det henvises til her men vil bare støtte Gummelillan i hennes synspunkt. Jeg må si jeg har vært ganske så sjokkert over den skarpe tonen som brukes av enkelte andre steder på BIM. Det har bestandig vært en lettelse å komme in på Gravid-moden alder til damer som er avbalansert, fordomsfri og tolerante. Håper vi kan fortsette å ha det slik. Det er ikke bare modne kropper vi har. Jeg tør påstå at vi er klokere enn vi var for 15 år siden.

Lenke til kommentar

Man kan få tidsbegrenset uførepensjon, det har jeg aldri benektet, men ikke på grunn av at man skal slappe av og kose seg i svangerskapet og etter fødsel (som det ble hevdet).

 

 

Lenke til kommentar

Dette er et åpent forum og man må ikke vite om alle personers plager før man kommenterer et innlegg. Det er mange her som er innom å leser uten å delta i "klubben". Jeg reagerte på et innlegg som kunne gi inntrykk av at det var mulig å få tidsbegrenset uførepensjon hvis man slet litt i svangerskapet.

 

Dere som henger her inne bør også tenke på hvordan dere formulerer dere for det er folk her som ikke kjenner dere og historiene deres.

 

Jeg synes for øvrig at reaksjonen på mitt innlegg ikke viser at "moden mamma klubben" er for spesielt modne kvinner...

 

Lenke til kommentar

Annonse

Og hva er det som ikke er modent? At store deler av forumet sier fra at de ikke ønsker at det skal svares på innlegg på den måten du i dette tilfellet gjorde, eller er det kanskje at du blir "furtesur" fordi du får tilsnakk? Kan du ikke bare ta reaksjonen til etterretning? Det er mye godt å hente her inne... forhåpentligvis for deg også!

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er spesielt modent at "alle" kaster seg over en person og antyder at man er slem fordi man har svart saklig og ikke dullete på et innlegg (som for ukjente inneholder en del feilinformasjon).

 

Jeg tar absolutt reaksjonen til etterretning og skal for fremtiden nøye meg med å observere dere fra utsiden (samme som jeg har gjort lenge).

Lenke til kommentar

Kjære deg, protea - er det modent å skulle ha rett for enhver pris?

ventermaibaby ble såret og lei seg - er ikke det grunn nok til å gi seg?

HUN fikk uføretrygd for å slappe av å kose seg med babyen. At det hadde med hennes tidligere sykehistorie å gjøre måtte enhver som har hatt befatning med et tr.kont forstå, uten at hun burde vært nødt til å brette ut historien her.

Hun formulerte seg veldig klart - hun sa at hun ble uf. trygdet for 2 år. Du må gjerne føle behov for å fortelle at alle ikke kan få det (det sier seg nesten selv), men det er lov å lese igjennom innleggene sine før man trykker "lagre", om ikke annet for å sjekke om det man skriver kan oppfattes direkte ondskapsfullt.

Moden er ikke det samme som uten empati, ihvertfall ikke her inne - heldigvis!

Lenke til kommentar

Dama har jo fått innvilga midlertidig uførepensjon,så jeg syns vi skal la det være med det.

Vi kan ikke stille oss som dommere ang dette.

Det er selvfølgelig synd hvis du velger å være kun observatør her inne,for jeg mener at det skal være plass til alle her.

 

Gjort er gjort,og spist er spist....

 

La oss heller begrave stridsøksa,og begynne med blanke ark igjen!

Lenke til kommentar

Hej Protea!

 

Er du mon klar over at du selv lægger afstand med dit ordvalg "moden mamma klubben"? Så tager du afstand, og signalerer at den "klub" ønsker du ikke at være medlem af... eller hvad... måske misforstår jeg det?

Som i alle andre fora her på BIM er der en kultur på denne side. Men denne kultur skabes jo af dem som bruger siden, hvilket hele tiden er en udviklingsproces. Nye kommer til, gamle holder pause, eller forsvinder når de har født.

Jeg synes også at tonen hidtil har været afbalanceret, humoristisk og støttende m.m. her på siden, og man dermed viser et overskud til at støtte hinanden...og er det ikke det man har brug for og opsøger som gravid?

 

Lenke til kommentar

Mitt intrykk av folk på BIM er at de kan lite om sine rettigheter. Mitt svar var ment som en saklig opplysning om at det skal være et spesielt tilfelle for å få uførepensjon pga graviditet (noe jeg nå skjønner at ventermaibaby er). Tenkte å forhindre at andre trodde at de kunne få det samme for å være hjemme og kose seg med barnet og at løsningen med uførepensjon neppe vil lønne seg økonomisk for folk i vanlig arbeid.

 

Ikke slemt, bare saklig.

 

Jeg har ikke hele tiden et behov om støtte og oppmuntring når jeg er gravid og hvis dette er en klubb for de som ønsker dette er det som jeg sier best å observere på avstand.

 

Lenke til kommentar

Hvis du syns vi er så lite modne og så lite opplyste her inne så skjønner ikke jeg hvorfor du vil fortsette å observere oss, jeg... når du likevel har bestemt deg for ikke å skrive mer. Og ditt første svar var kanskje saklig, men slett ikke nøtralt, positivt eller uten fordommer.

 

Svarene du får er et uttrykk for at din måte å svare på traff mange mennesker på en negativ måte. Som Henriette36 skriver om kulturen her inne; du traff kanskje ikke helt blink... Det går an å rette opp igjen, hvis du vil... Gå på kranglesiden for å få ut gørra, være her for ikke bare oppmuntring og støtte, men også dele glede/bekymring/sorg og for å få en god latter titt og ofte! Det er rom for alle her, men man må være ydmyk ifht andres grenser og følelser!

Lenke til kommentar

Protea har da hele tiden svart saklig. Jeg setter pris på at det er folk som kan dele riktig informasjon med andre. Synes dere andre er hårsåre og kommer med uberettiget kritikk av Protea.

Lenke til kommentar

Garbo

 

Jeg synes heller ikke Proteas svar har vært så ille som det kanskje kan høres ut som på kritikken. Men poenget er ikke hva "jeg" eller "du (Garbo)" synes om tonen Protea anvender. Jeg hadde absolutt tålt Proteas innlegg, og det hadde tydeligvis du også. Poenget er imidlertid at ei annen ei oppfatter innleggene som sårende. Og det må vi respektere uansett hvor enige vi skal være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...