Gå til innhold

Hvordan merker man at morkaken løsner?


Manx -med Loppa & Klumpen

Anbefalte innlegg

Har de siste par dagene opplevd at det stikker/svir skikkelig rett innenfor huden sånn ca i navlehøyed. Sikkert litt paranoid nå, men begynner å bekymre meg for at morkaken skal løsne... Noen som har opplevd slike vondter eller som vet hvordan det kjennes hvis morkaken løsner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du merker det ved at du vil få en kraftig blødning, evt magesmerter.

Er du bekymret ville jeg tatt en tlf til legen/ jordmor.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at morkaken løsnet sist jeg var gravid. Magen var veldig hard og spent i mange dager...visstnok blodansamlinger. En kveld fikk jeg veldig vondt og styrtblødde. Måtte tilkalle ambulanse og fikk hastekeisersnitt. Alt endte heldigvis veldig godt, men en veldig dramatisk (og traumatisk) opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Vil ikke si du er paranoid, men litt bekymret, dette med løsning av morkake har jeg tenkt veldig mye på i dette svangerskapet åsså, jeg tror det er en følge av at man er mer opplyst nå og vet mer om hva som kan gå galt i svangerskapet.

 

Appropo magesmertene dine hadde jeg det sånn som du, og fikk beskjed om at Navlen er ett ømt punkt, og når huden og alt strekkes ut er det naturlig at en blir litt øm/stikkinger rundt navleområdet, og det er helt ufarlig. Jeg hadde ikke store smerter, så hvis du får det må du kontakte jm eller lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM min sa at denne stikkingen/sviingen var normalt, har hatt det i noen uker så forsvant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...