Gå til innhold

ultralydtermin?


gutt060606&jente010110

Anbefalte innlegg

hvor sikker er egentlig ultralydterminen? noen som vet? =) og om førstegangs pleie å komme før eller etter termin som oftest? =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

den er ganske nøyaktig tror jeg. har vært på to ultra lyder og de sa det samme begge gangene. de går som regel litt over tia, men det er jo litt opp og ned. har 2 og en halv uke igjen nå, og jeg håper og tror at den kommer til uka:) hehe. men jeg må nok regne med litt tid over siden det er første gangen:) klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar=) har hatt uregel mens, så ble litt vanskelig å rekne ut...

lykke t m babyen da når den kommer=) ikke lenge igjen nå=) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre og leger forholder seg til ultralyd termin. Dersom det ikke er stort skille mellom termindatoene og du har gode forklaringer på hvorfor din termin stemmer bedre enn ultralyd terminen. Så kanskje du klarer å forandre deres syn på når termin er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de er ganske nøyaktig de terminene, de innrømmer jo også en feilmargin på +/-14 dager. Det er 9 dager mellom min mens og ul termin, så jeg tror egentlig den egentlig terminen er en plass derimellom :)

 

Fikk ganske like terminer 3 ganger på ultralyd.

 

1 gangen=17.april, 2.gangen=19.april, og 3.gangen=17.april igjen...

(menstermin=10 april)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om det var flere som fødte på UL termin enn mens termin.. Da sa jordmor at det var ganske likt, men de fleste fødte "på" UL terminen. hun sa også at har man hatt regelmessig mens, så har ofte mensterminen stemt. Har man hatt uregelmessig mens har som oftest UL terminen stemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...