Gå til innhold

Falsk alarm i uke 21+5


Lis67

Anbefalte innlegg

Hei!

Her sitter/ligger jeg og skal visst ikke få gjøre stort annet i mange mnd. framover. Jeg våknet natt til søndag med sterke, regelmessige sammentrekninger + murring i korsryggen. Lå noen timer og kjente etter, og bestemte meg for å ringe sykehuset. (Vi bor 6 mil unna) Traff på ei fantastisk jordmor, jeg spurte litt forsiktig om hva jeg skulle gjøre osv. " Det er ikke noe å tenke på, jeg skal ringe etter ambulanse som kommer og henter deg hit." Måtte vekke min kjære og gi beskjed, han ble jo så redd stakkar at han begynte nesten å gråte. Få minutter etterpå bar det avgårde. Ved ankomst ble jeg behørig undersøkt og målt etter alle kunstens regler. Heldigvis stoppet kynnerne/riene en time etter ankomst. "Helt typisk" sa jordmor om det. Takk og lov for meg. Hadde tvillingene kommet, ville de ikke overlevd.

Jeg lå flat i halvannet døgn før jeg fikk dra hjemover, og da med beskjed om å gjøre minst mulig på lengst mulig tid.

Det blir ingen hyttetur på meg denne påska. Jeg har fortsatt lyst til å dra, men min kjære nekter! Vi får det vel koselig her hjemme også. Han sier han kan gå lange turer hjemmefra, og jeg kunne jo uansett ikke gått på ski på hytta. Her hjemme har jeg det mye mer komfortabelt også.

Nå håper jeg bare at de to små, som jeg fortsatt ikke har fått vite kjønnet på, klorer seg fast her hinne. De er i allefall i full aktivitet døgnet rundt.

 

snart påskehilsen fra

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei!!

Så bra at alt gikk fint med deg og tvillingene da.. Ja, det er bare å belage seg på litt "fritid" fremover.. Men vet du, jeg er 28+4 nå, og er så stor som jeg var på slutten med min ene.. Og ting er tungt. Får melkesyre i bena ved bare å gå trappene i huset vårt... (vi har mange trapper, til mitt eget forsvar..:) he-he... Men dere får prøve å gjøre det beste av det hjemme nå da.. Grille pølser på terassen, gå noen små-turer, spise masse god påskegodt og kjøpe inn kryssord og spørreblader, tenne i peisen, slå av tv'n og tenne stearinlysene.. Så får dere kanskje litt påskestemning der og..??

Det er akkurat slik det blir her i gården iallefall..:)

Påskehilsen herfra!!

Lenke til kommentar

Uff så skummelt!

Men det er jo bra at de beveger seg mye da. Er det ikke et ganske godt tegn på at fødselen nærmer seg når de er rolige? Gruer meg litt til dette her jeg altså..er i uke 13, og foreløbig er alt greit, men jeg gruer meg til å komme lenger ut

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg hadde også litt kynnere for noen uker siden, men etter at jeg ble fullt sykemeldt så har det gått bedre. Var på ul i dag og da sa legen at han var helt sikker på at tvilling 2 var gutt, men mer usikker på den andre. Muligens gutt det også og da stemmer det med at det de tror de er eneggede. Men helt sikker kan de ikke være før etter fødselen. Det var to leger der og begge sa jente på tvilling 1 først og etterpå mest sannsynlig gutt. Så forvirringen er komplett!!! Hadde de sett at det ene var jente og det andre helt sikkert gutt så er de jo toeggede, men har hele tiden sagt til meg at de tror de er eneggede og siden den ene helt sikkert er gutt så satser jeg på to gutter. Har til og med kjøpt to gutteluer i dag. Føler på meg at det er to gutter.

Jeg har tenkt meg på hytta i påsken, men det blir nok en rolig påske for min del og veldig små skiturer.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...