Gå til innhold

November: Hvilket sykehus kommer dere til å velge?


MrsMoo

Anbefalte innlegg

Etter mye frem og tilbake har vi nå søkt plass på Ullevål (bor 3. min unna). Det blir spennende å se om vi får plass :) - virker som om "alle" skal ha i november!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg skal også til Ullevåll, men dersom alt går bra skal jeg til ABC-klinikken (ikke epidural, men akupunktur og vann). Har blitt invitert dit etter påske for å se hvordan avdelingen er og fungerer. Hører fra venner at oppfølgingen på ABC er meget bra. Man går til samme jordmor hele graviditeten, i motsetning til den vanlige fødselsklinikken der man ikke får tilgang til jordmor gjennom graviditeten (må gå til jordmor i sin egen bydel). Men da må man være innstilt på mindre smertebehandling........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært gjennom en fødsel før? Jeg vet ikke om jeg tør å søke på ABC-klinikken.... det er førstemann og jeg er litt pysete og redd for smerter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke født før jeg heller, men jeg vil likevel prøve uten epidural. Det som er bra med ABC at dersom du ikke tåler smertene eller det blir komplikasjoner blir du trillet over til den vanlige fødeavdelingen. Men før fødsel er det bedre oppfølging på ABC, og det er færre fødsler så man kan regne med at jordmødre har bedre tid og man blir ikke liggende så mye alene mens de er opptatt med andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs Moo

 

Det er vist vanskelig å få plass, men jeg sendte et skjema til dem i uke 9 der jeg søkte om plass (ifølge deres internett-sider må man søke selv). Legen min sendte også en søknad da jeg var i uke 10- fikk bekreftelse senere samme uke med innkallelse til møte med jordmor i uke 12. Søk så snart som mulig.

 

Man kan ikke være veldig overvektig eller ha et komplisert svangerskap (man blir flyttet over til vanlig fød. dersom det skjer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok til fylkessjukehuset på Voss. Var der i 2001 når jeg fikk datteren min og var veldig fornøyd med den pleien jeg fikk der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 27.11. Er ikke fra voss nei, men en av nabokommunene, nærmere bestemt Vaksdal. Du da? Hvor kommer du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På meg blir det Ullevål, ABC. Har hørt veldig mye positivt om det, og er livredd epiduralsprøyta, så tror ABC er tingen for meg. Har fått plass der og skal til første samtale 24. april.

 

Sist hadde jeg også plass der, men da fødte jeg så altfor tidlig i uke 21, (*trist*) så da var det jo på vanlig fødeavd. Fikk tilbud om all slags smertestillende, men smerten over å miste babyen sin var verre enn de fysiske smertene synes jeg. Men fikk Morfinsprøyte da. Det var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...