Gå til innhold

Hvordan fordeler dere permisjonen da, juli-jenter? :-)


Silje76 *

Anbefalte innlegg

Hei sveis!

Jeg har måttet sende inn perm.papirer til jobben allerede, på grunn av en litt sær HR-sjef.. Men, men..

Her i huset valgte pappaen å bare ta ut de ukene som er forbeholdt han, og ikke noe mer. Hadde ikke hatt noe i mot om han ville ta ut mer, men litt av økonomiske grunner, og litt fordi han jobber i eget firma så ble det sånn. Han skal være hjemme hele juli og august denne sommeren da, og så får vi lang ferie sammen neste sommer. Hele juli og halve august da også. Overfører noen feriedager til neste år.

Vi valgte 53 uker med 80% lønn, syns permisjonstiden ble så kort hvis vi skulle gått for 100% lønn..

Hvordan har dere gjort det? Litt nysgjerrig jeg... :-)

Kjenner forresten at jeg begynner å glede meg når jeg snakker om dette.. Trille tur i sommerværet, trille tur i høstsola... Sukk.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tatt 53 uker med 80% lønn, samboeren min skal ikke ha noe av sin tid her hjemme. Han er akkurat ferdig å studere da snuppa kommer, så han er nødt til å finne seg jobb, så det blir ingen permisjon da.

Han skal være hjemme en måned med oss før han begynner i jobb da, og blir vel litt ferie etter hvert og. Har ikke råd at han skal ta permisjon uten lønn heller.

 

Gleder meg skikkelig til å trille tur igjen, men regner med det blir litt mindre denne gangen siden jeg har ei på 2 år fra før og. Hun liker ikke å sitte i vogn lenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har termin dagen etter deg!! Begge vi studerer, og studiet begynner bare en gang i året, så dermed ble det til at jeg tar hele. Men han sitter mye hjemme og skriver... Han jobber i tillegg 50% ved siden av, men har overført ferie fra i fjor han også, så dermed blir det lang ferie på oss også. Gleder meg masse jeg også!!! Det er helt perfekt å få på sommeren. Hvis jeg jobbet fulltid ville jeg også tatt 80%. Denne tiden får man ikke igjen. Man starter tidlig nok med morgenstress og barnehage!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar vi 12 mnd med 80%, og pappan skal bare ha de obligatoriske ukene. Her også skyldes det økonomi og jobb. Han har mye høyere inntekt enn meg og i tillegg har han nettopp steget i grad på jobb, så han vil ikke være så mye borte det første året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det ser ut nå tar vi 12 mnd, 80% lønn, jeg tar 10 og sambo tar 2! :) + sine obl. uker..Jeg har ikke jobb å gå tilbake til, så det kommer jo an på når jeg eventuelt får noe da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Først er det de tre "obligatoriske" ukene før fødselen. Så tar jeg resten de seks neste "obligatoriske" når ungen er født. Så resterende ferie (4 uker) og SÅ de 28 siste ukene med 100% perm. Pappa'n får sine seks uker etter at jeg har vært hjemme, og så skal han ta ut sin neste års ferie rett etter det. Så alt i alt får vi vært hjemme med ungen til hun(?) er ca 11 måneder gammel. Litt kort tid, men pengesekken blir veldig skral hvis jeg hadde tatt 80%-permisjonen istedet. Luselønn... Syns dette med permisjon er innviklede greier forresten. Fant ut mens jeg skrev dette at jeg faktisk har klart å fylle ut papirene til arbeidsgiver litt feil... he he. Hjernen virker visst ikke helt som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

;-) min hjerne har ikke virket som den burde på leeeeenge den..

Sleit noe veldig med å telle oss fram til riktig antall uker og datoer her når vi satt å skulle fylle ut papirene. Tror det ble riktig til slutt... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt innvikla ja.

 

Her har vi valgt 12 mnd med 80%. Pappaen er heldig med arbeidsgiver og får 4 uker m/full lønn i forbindelse med fødsel. Han tar ferie etter disse samtidig som jeg tar mine 11(ca) mnd + min ferie. Han tar sine 5 (kanskje 6..!) uker etter dette igjen. Så får vi se når jeg velger å ta neste års ferie etter alt dette.

 

Gjelder å dra det lengst mulig ut siden vi bor i verste område i Oslo for barnehagemuligheter (Gamle Oslo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere av dere skriver at dere fyller ut til arbeidsgiveren. Hvorfor det, må vi det og?Har kun fylt ut til trygdekontoret jeg.. Er litt glemsk, så husker ikke hvordan jeg gjorde det sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tilsendt noen papirer av trygdekontoret som arbeidsgiver må fylle ut, ang. ferieavvikling og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mann jobberift, så tar han ut den mnd i permisjon som han har rett på, taper han så enormt mye penger at vi ikke kan gjøre det...sist tok han ut 14 dageri forbindelse med fødsel!vi angret på det lenge etterpå, for vi slet litt økonomisk plutselig!!! nå har han desverre ferie en hel mnd før teminen min..så håper ungen kan minst komme en uke før termin, så jeg har pappaen rundt meg, for det er et "must" etter en fødsel...vertfall når jeg og har en 3 åring i hus!

 

så her blir det ingen pappaperm...og jeg trenger ikke søke om å få den engang, for det har vi spurt om, og da sa de at det var ikke grunn nok at han var skiftarbeider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka som skjer når en skriver og skal rette på en bokstav...da forsvinner hele ord..mellomrom tasten funker som viskelær...vrææææl----!!

 

så sorry alle skrivefeil...ikke min feil....tastaturet sitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det 53 uker med 80 % lønn. De 5 obligatoriske ukene på samboeren og resten på meg.

Han tar de ukene etter at jeg er ferdig med min permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...