Gå til innhold

Krampe i blodårene


strekkmerketrollet

Anbefalte innlegg

Hei, brystknoppene mine skifter farge under/etter amming! De blir hvite og det gør SJIKKELI vondt! INTENST!

 

Legen mener dette skyldes at jeg får krampe i de små blodårene i brystknoppene.....

 

Noen som har erfaring med dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA!!!!

 

Det heter vasospasmer og kan gjøre helt grusomt vondt, men det er ikke farlig. Noen har effekt av varme på brystene før og etter amming, andre av kulde. Noen har effekt av at brystvortene blir stimulert før amming, andre mp la de være helt i fred. Du må rett og slett prøve deg fram litt.

 

Jeg hadde det selv, og de første par månedene var det tidvis helt grusomt etter amming. Så gikk det bedre og bedre, og etter en stund klødde det i stedet. Nå kjenner jeg ikke noe, og det er lenge siden sist jeg kjente noe. Tror ikke det er der lenger! Det er i så fall uhyre sjelden.

 

Jeg vet at feil sugetak kan trigge vasospasmer, men ikke alltid. Er du sår også kan det i alle fall være at det er det som er årsaken. Men det er ikke alltid det er en årsak, det er bare å leve med det. Jeg TROR det er et legemiddel man kan gi dersom det trengs. Hør med legen om det. Tror det er det samme som brukes ved Raynauds syndrom (vasospasmer i fingrene).

 

I alle fall: Lykke til! Det er ikke godt, men heldigvis helt ufarlig! Og pleier å gå over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK for svaret!! Uff.... misforstå meg rett når jeg sier; godt å høre at det ikke bare er MEG.....

Den intense smerten er nesten ikke å holde ut! Har sopp i tillegg og lite melk som gjør at jeg må amme hver 2.time...

 

*sukker høyt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppen kan også trigge vasospasme! Håper du får behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg hatt i 1 år snart!! Får det om lille ligger for lenge å bae sutter og når knoppen er ute av munnen og i fri luft. Hs meg startet det vel egentlig da min største bet halve brystvorta av (føltes iallefall slik)

det som har hjulpet meg er å lage kopp utav hånda og holde over (uten å berøre knoppen) i noen minuttter. Da gir det seg hos meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...