Gå til innhold

Er sjansen for å revne økt hvis man revnet under 1.fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal snart føde igjen, og tenker med gru på fødselen forrige gang. Den var lang, hard og vond og endte til slutt med vakum. Revnet litt på utsiden (ikke så ille, men ble klippet litt) og fikk en dyp innvendig rift. Sistnevnte var helt klart verst og ga meg ubehag i flere uker etterpå. Kommer jeg til å revne ved 2. fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er desverre større sjangse hvis du allerede har revnet en gang... Sjansen er stor for at du vill revne der du revnet sist, dette pga at arrvevet er svakere enn frisk hud...

 

Men, det kan jo gå bra !!:)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, tror jeg. For hver gang du føder, jo lettere skal det være. Jeg har riktignok revna en gang (første gangen) og blitt klippa andre gangen. Jeg ble nok klippa andre gangen fordi ungen var stor, og det var hastverk med å få ut ungen fordi fosterlyden sank litt på slutten av fødselen. Men en grunn var nok også at jeg hadde pudendalblokkade (det var fordi jeg var veldig redd for smerten jeg hadde pudendalblokkade) og da har man litt større sjanse for å revne uansett når man presser ut ungen og er bedøvd nedentil, og da valgte jordmora mi å klippe meg. Så selv har jeg egentlig ingen erfaring med hvor stor sjansen er for å revne når man føder for andre og tredje gang, hvis man revnet ved første fødsel. Det har nok en del å si hvor stor ungen din er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...