Gå til innhold

April: Min fødselshistorie! (min nr 3)


Nusseline♀♀♂

Anbefalte innlegg

Hadde gått med vonde kynnere siden uke 35 så på kontroll 28/3 (37+5 på vei) sjekket jordmor åpning og "strippet" meg for å kanskje få igang fødselen. Hadde allerede 3-4 cm åpning og var veldig moden. Jeg fortsatte med mine kynnere. Har fødselangst etter tidligere fødsler, en langvarig og en så rask at jeg ikke rakk smertelindring. Angsten toppet seg om morgenen 29/3 etter nok en natt med smertefulle kynnere.

 

Fikk komme på føden og fikk noen å snakke med. De ville jeg skulle bli over natten og få noe å sove på. Jeg ble satt på ctg og mens jeg satt der så begynte riene. De ble verre og verre og jeg gråt og gråt og var livredd. :( Mannen min var hjemme med barna ennå, men heldigvis var jordmor der hele tiden. Jeg fikk ringt mannen min så han kom. Og jeg fikk epidural. Riene fortsatte selvom jeg nå var smertefri. :) Åpning ble målt til 6 cm.

 

Så ble det en brå og uventet vendig. Jeg fikk feber og hjertelyden til lillegutt fløy i været, lå på over 200 slag pr/min. Lege ble tilkalt og jeg fikk febernedsettende i håp om at det skulle roe gutten. De så an situasjonen i en haltimes tid, men han lå fortsatt høyt så legen beordret akutt keisersnitt. Det var mistanke om infeksjon så jeg fikk antibiotika intravenøst.

 

Lillegutt kom til verden kl. 18.00 den 29.mars. Han var frisk og fin heldigvis, han ville bare fort til verden. Til barne-tv som pappa spådde 2 t i forveien. :) Han veide 2700 g og var 46 cm lang.

 

Jeg har slitt litt i ettertid. Det viste seg at jeg ikke tåler morfin som jeg fikk i spinalbedøvelsen. Så jeg lå lenge på intensiven etterpå. Kastet opp i 2 døgn. I tillegg mistet jeg 1,8 liter blod og fikk blodtrykksfall under keisersnittet så jeg begynte allerede å kaste opp under snittet.

 

Så min erfaring med keisersnitt er ikke videre positiv, men resultatet var en nydelig liten gutt! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oy... Alt du måtte gjennom da!!! Slike historier gjør at jeg kommer til å føle meg heldig uansett hva slags fødsel jeg får..

Misunner deg ikke som var så redd, det er nok det værste, og du visste jo hva du gikk til siden du skulle føde for tredje gang... Jaja, du har jo fått prøve litt av hvert du nå da.

 

Du får kose deg masse med den lille og sende en tanke til oss som skal føde i dagene framover...

 

Jeg er førstegangs og kjempespent! Gleder meg og gruer meg... Skrekkblandet fryd!!!

 

Gratulerer så masse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med en helt sikkert vakker liten gutt! Forstår godt du opplevde dette som veldig tøft, men som du sier selv- resultatet er fantastisk!

 

Håper du kommer deg fort så du kan nyte tiden med den lille nye verdensborgeren og resten av familien!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en kjempefin liten gutt!!!! :o) Så bilde av dere i avisa. Kjedelig at det skulle bli en tøff fødsel og tid etterpå, men nå har dere i hvert fall tre fine barn å kose dere med :o)

 

Jeg sitter her fortsatt med en enorm mage, men håper det snart er min tur. Kynnere er det i hvert fall nok av.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke godt å høre, eg håper at du får masse støtte etter fødselen til å bearbeide det som skjedde, det er veldig viktigt.

Ja, resultatet var jo en kjempekoselig liten prins. Gratulerer så masse.

Eg har sjølv fått allergiske reaksjoner på ketoraks (en morfinlignende sumbstans) og det var en veldig ubehagelig situasjon men eg var da ikke i fødsel.

 

Masse lykke til vidare og kos dere ilag med lille prinsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...