Gå til innhold

overtid


mai mammaen til to

Anbefalte innlegg

var på fødselsforberedene kurs i går , noe jeg syns var veldig lærerrikt og interessant... men så var det en ting jordmoren sa om dette med overtid... jeg har heletiden trodd at man ble satt i gang etter 2 uker (14 dager). men det hun sa var at man gikk til overtids kontroll 12 dager over, 14 dager over, og etter det kunne man risikere å få modningstabeletter som gjerne brukte 3 dager på å få i gang fødselen...så i teorien så kan jo jeg gå til 18- 19 mai jeg da.... (har termin 1 mai)...huff..jeg som var sikker på at jeg skulle ha fått til 17 mai... håper inderlig at babyen kommer til terminen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, det er ille å tenke på at det faktisk kan bli ennå lenger enn 14 dager - jeg er nå 8 dager over og har ikke mye lyst til å vente så mye lenger - jeg blir mer og mer bekymret for hver dag at noe skal gå galt så jeg skal til JM i dag og spørre om det der med igangsetting - har ikke lyst til å måtte vente til over påske heller....

 

Håper du får din ikke så langt unna terminen - kanskje du til og med får før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe du får bli satt i gang snart da.. selv om det nok er best at alt starter av seg selv..

 

ja håper jo på å få før tiden..men tror nok ikke det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting blir gjort før man er 14 dager på overtid. Å om man ikke responderer raskt på det de gjør for å modne livmoren og sette i gang fødselen så risikerer man å gå 3 døgn over de 14 dagene. For det er først da de lar deg slippe med keisersnitt. men det skjer de færreste. De fleste har jo født til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...