Gå til innhold

ang abort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fikk min lille i desmber og fant ut på søndag at jeg er gravid igjen mini pilla fungerte vist ikke hmmm..

skal ta medisinsk abort på tirsdag og lurer på om dette gjør vondt??

og hvis det er noen som har noen mening om at abort er mord så hold de for dere selv har det vanskelig nok som det er..

klarer ikke smile eller snakke med noen,er bare lei meg tenker på den lille men passer ikke nå den lille vi har fra før er jo ikke gammel og skal ha masse oppmerksomhet og vi skal kjøpe hus å flytte gifte oss ++++....

men men lurer egentlig mest på hva som skjer å hvordan følse det er om det gjør vondt??

velger å være anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da - sikkert ingen lett avgjørelse, men jeg forstår deg godt.

Har hatt en utskrapning selv, men det er vel ikke medisinsk?.... Det merka jeg i alle fall ingenting til.

Men en ting som antageligvis er likt og som du bør være litt obs på, er å gi kroppen litt tid etterpå til å venne seg til ikke å være gravid. Hormonene skal jo på plass igjen, og for min del tok det noen dager etter aborten.

Ta det rolig i dagene etterpå - kos deg med din lille og få mannen/samboeren din til å ta litt ekstra godt vare på deg :-)

 

Ønsker deg lykke til :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt medisink abort.

Jeg fikk en tablett jeg skulle ta ett døgn før jeg skulle møte på sykhuset. På sykhuset fikk jeg ett rom. Fikk en pille jeg skulle stikke inn i vagina. Så skulle jeg ligge i to timer. Sovna jeg da. Fikk to pralginforte som smertestillende. Jeg valgte å ta disse i to omganger. Siden jeg reagerer litt på de.

Men jeg merket ingen ting. Spurte de som jobbet der om jeg skulle merke noe, og det skulle jeg vist. Men kejnte ingen ting, uten om at je gmåtte på do. Og da kom det masse blod. Og da var alt over. Ikke noe værre enn en vanlig mens synes jeg. Så da reiste jeg hjem ti minutter etter.

 

Synes dette gikk veldig greit og enkelt. Litt vondt må man vel kanskje forbedrede seg på. Men det kan ikke sammenlignes med en fødsel. Og er det så nært en tidligere fødsel, tror jeg det går veldig greit.

 

Jeg har ikke sliti noe i ettertid. ikke fysisk eller psykisk. Siden dette var ett veldig bevist valg fra min side. Jeg viste hva jeg ville og at det var det rette for meg. For meg var det mye værre med en spontanabort 5 uker på vei. For det barnet var sårt ønsket.

 

men forbered deg på at du kan ha litt vondt i tiden etter. Det er vondere enn en vanlig mens. (må jeg si, siden jeg aldri har matt vondt når jeg har hatt mens før. så for meg var det nytt. å kjenne at man har mens)

 

Ønsker deg lykke til. Ikke noe å grue seg til så lenge du er helt sikker på at det er det du vil.

 

Håper ikke du treffer på noen som synes abort er en stor dynd når du skal gjøre dette. Det gjorde jeg når jeg var på kontroll først. Det var ikke like hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for hjelpen ;)

prøver å holde meg glad å leve normalt å ikke tenke på dette men ligger i bevistheten hele tiden....

hmm får håpe dette går bra da ;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen erfaring selv, men ville bare si lykke til, og håper du har mange rundt deg som er snille med deg. Er sikkert ganske tøft for deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare sambo og forlover som vet dette vil ikke at for mange skal vite det,blir bare lei meg hvis folk spørr åssen går det å har du det bra ol....

tusen takk foresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg lykke til! Jeg skjønner du ikke har det lett, har vært igjennom en abort selv(ikke medisinsk) og det gjør fortsatt litt vondt når jeg tenker på det selv om jeg vet godt at det var til det beste for oss begge. Var veldig ung og kunne ikke gitt den ungen det den fortjente i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...