Gå til innhold

Er det normalt at barnehagen er stengt så mye?


LilleMåltrost

Anbefalte innlegg

Vi har fått barnehageplass og jeg har lest igjennom papirene som kom i posten.Her står det at barnehagen har stengt hele påskeuken (dvs mandag tirsdag og onsdag) og den er stengt i romjulen.Når skolen er stengt (ikke planleggingsdager) blir barnehagen stengt hvis det kun er to eller færre barn som kommer. Også har den stengt fem planleggingsdager og i hele juli. (når har den åpent ;-) ) I tillegg skal jeg ta med yttertøy hverdag,da de ikke har oppbevaring.

Praktiserer alle barnehagene det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange bhg'er holder stengt hele juli. ikke så vanlig at de holder stengt dagene før påske og i romjula, men de 5 planleggingsdagene er vanlig. De skal tross alt planlegge ditt barns barnehageår :)

 

Kjipt at dere ikke kan la tøy henge, det synes jeg er tungvindt, som forelder kan dere jo ta dette opp på ett slikt foreldremøte som helt sikkert kommer. En plass bør det da være plass til x ant kroker?

 

Vår bhg stenger ikke på sommeren, men de holder gjerne stengt dersom det er få barn som er meldt opp for eks de første dagene før påskeferien. Alternativt stenger de en-to avd, og lar en være åpen for alle... Samme gjør de i romjula.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en familiebarnehage du har fått kanskje? Eller privat? Vår barnehage er en vanlig kommunal barnehage og har ikke stengt uten om helligdagene og de fem planleggingsdager. Det er god plass til oppbevaring av både ytterklær, regntøy, støvler, skiftetøy, soveposer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er de stengt i romjula, påsken, tre uker i juli og fem planleggingsdager. Er i grunnen greit, men det har vært litt problematisk med å måtte ha ferie akkurat de ukene. Selvsagt skal ungene ha noen uker ferie, men vanskelig når alle "må ha" i juli. (samme problem med sfo, stengt hele juli). Er jo ikke så mange som har vanlig fellesferie lenger.

 

Det med yttertøy synes jeg er dårlig. Hvor har de yttertøyet på dagen da, den tida ungene er inne? Vi har inne og ute garderobeplasser. Skal ryddes til helgene (annen hver uke ute/inne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er privat barnhage er det vanlig med så mye stengt. en kommunal stenger ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har heldigvis jentene mine i kommunal bhg og der er det bare stengt under planleggingsdager og hellidager.

stenger kl 12 onsdag før påske og julaften og nyttårsaften

sommerstengt i 2 uker i juli.

jeg tar selvsagt ut ungene fra bhg mer enn dette, men jeg er veldig fornøyd med at tilbudet er der.

har venner med unger i private bhg som fortviler over enkelte regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår barnehage "slår" nok din: ;-)

 

- En uke vinterferie

- En uke høstferie

- lille-julaften, romjula og 2. januar

- "Rom-påska"

- Noen planleggingsdager

- 6-7 ukers sommerferie

 

Det er en Montessorribarnehage og litt av opplegget at "også barn trenger ferier".

 

Det har alltid ordnet seg for oss, med fleksible arbeidsgivere, besteforeldre, barnas tanter og 6 ukers ferie fra jobben. :-)

 

Det med uteklærne hørtes veldig tungvint ut!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kommunal barnehage, heldigvis, for med våre jobber fungerer det ikke å ha fri i når "alle andre" har ferie. Barnehagen vår har stengt 3 uker om sommeren - for nedvask etc - men da har vi tilbud om "sommerbarnehage" i en annen kommunal barnehage. Ellers er det kun 2-4 planleggingsdager i året, alle andre dager er åpen så lenge vi har behov for det. Men barna må ha 4 ukers ferie, og helst 3 uker sammenhengende mellom 1. juni og 1. september.

 

Tungvindt at de ikke har oppbevaring til klær... merkelig. Vi har nå både ekstra yttertøy (regntøy og ekstra dress) samt innetøy i barnehagen til enhver tid.

 

Er det en liten, privat barnehage dette eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...