Gå til innhold

Føden ved Odda sykehus


Maihøna06

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har født ved Odda sykehus? Vi skal på påskeferie/ + 60 årsdag i Hardanger og da blir dette sykehuset nærmest dersom noe skulle skje..... Er i uke 36, har tidligere født til termin så vi tror det skal gå bra (ja, tror og håper det.....).

Er det ok ved denne fødeavdelingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Maihøna!

Jeg er fra Odda, men har selv ikke født der. Men min søster har og en hel del andre veninner. Jeg tror du kan slappe helt av!

Odda sykehus har ikke egen barneavdeling med barnelege, men de har selvsagt muligheten til å ta keisersnitt dersom det skulle være nødvendig. Dersom du er i uke 36 nå, er det liten fare for at bebisen skulle trenge kuvøse. Om det likevel skulle bli nødvendig blir dere sendt til haugesund. Fødeavd. i Odda er en liten avdeling, noe som betyr at du får tomannsrom, eller enerom i de aller fleste tilfellene. De er heller ikke så strenge med visittidene her, noe som kanskje ikke er så positivt i alle sammenhenger... Besøkende inn og ut av dørene til alle tider er ikke alltid passende for alle nybakte mødre.

Personalet har ord på seg for å være flinke og blide. De er særdeles opptatt av amming, og KAN kanskje være litt vel pågående her... Men du må bare gi beskjed om hvordan du vil ha det så ordner det seg nok.

De har en egen fødestue som de kaller for "Miljøstova". Den er innredet som et soverom med dobbeltseng osv. Glimrende dersom far er med.

Jeg håper du får et fint opphold i Hardanger, og at bebisen din får ligge i magen til den er klar for verden! Dersom du fremdeles er urolig kan du godt ta en telefon til fødeavd. De kan sikkert svare på spørsmål om bemanning osv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig og betryggende svar!! Jeg tenker at jeg får ta det som det kommer dersom det skulle skje noe på turen. Vi tar jo en sjanse med å reise, men har en liten fra før og er ikke engstelig for fødselen. Hardanger er som paradis for meg og min samboer, men det har blitt færre turer innover etter at gutten vår på 2 år kom, så det skal bli godt å komme tilbake. Har ikke vært der siden i sommer og det er jo 8 måneder siden....( hihihi) Bor i Stavanger og det er noen timers reising.....

Håper du får en fin påske og lykke til med deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...