Gå til innhold

MaybeMe ??


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg jenta ??

Er jo nesten ingen kjente igjen her inne .....

 

Har du hørt noe fra Piadi ?

Har ikke sett her inne på BIM siden sist treff....

 

Skal ha LAP operasjon imorgen !!!

Hvordan var du etterpå ?

Legen sa hun skulle sykemelde meg 2 dager, men det vil jeg ikke siden jeg ikke har fast jobb - så jeg kommer til å gå på jobb.

Men hvis man er helt ødelagt så blir det en annen sak...men jeg har ikke noe fysisk arbeid og så kan jeg bare si at jeg er dårlig fra torsdagen og ikke skal overanstrenge meg. Han som jeg skal jobbe med på fredag vet at jeg skal til legen, men ikke hva da..

Og han er kjempekoselig så det går bra om jeg må ta det med ro.

 

Gubben lurte faktisk i går på når tid det skal være treff !!

hhehehe....tror han vil ha meg ut av huset ;op

Neida - han synes det er så gøy når jeg treffer venninner - siden jeg ikke kjenner så mange da...

Har faktisk tenkt på at vi må få til et treff til snart - og at Tomellen også får vært med...Har chatte litt med henne...

Men jeg visste at mars var vanskelig for de fleste - har hatt noe hele tiden...

Skal du noe i påsken ? Vi kommer til å holde oss hjemme - hadde tenkt å reise - men vi vi bare slappe av og heller gjøre noe koselig...

Har vært så mye i det siste...

 

Synes å lese at du hadde åpna egglederne dine og så ta LAP...men så finner jeg ut at det er det samme...Gruer meg til operasjonen...!

 

Håper å høre fra deg snart...Har sett etter deg her inne...og på msn når jeg er der inne og chatter med Idefix og Tomellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg vennen.

Har ikke vært så aktiv her i det siste nei.... Gikk litt lei en stund, og har hatt det ganske travelt. Men har veldig lyst å treffe dere snart!!

 

Jeg fikk sjekket for noen uker siden om egglederene mine var åpne ved hsg-røntgen (sånn med kontrastveske). Legen min hadde sendt henvisning til sykehuset både for røntgen og Lap, men legen der ringte meg dagen etter røntgenen og mente at jeg heller skulle ta Lap og droppe røntgen..... :o) Litt seint det da....

Men slipper iallefalle Lap, siden egglederene mine var åpne. Vil gynekologen at jeg fortsatt skal ha Lap må han ta kontakt med sykehuset igjen antar jeg.

 

Var egentlig ganske glad jeg slapp, fikk beskjed om at jeg ville bli sykemeldt i 3 dager, og da ville det vel kommet endel spørsmål på jobb. Vet at de ikke har rett til å vite, men jeg er så dårlig på bortforklaringer og hvite løgner.... Så nå venter jeg bare på legetime om 20 dager. Da får vi se hva legen sier... Må til en annen lege enn han jeg hadde sist, for han er bare innom med lange mellomrom. Var så redd jeg skulle få han som du var hos, men fikk visst en annen. Legen på sykehuset begynte å snakke om at neste skritt ville være prøverør... Syns de er innmari raske til å snakke om det, men antar at hvis vi må ha det er det like greit å komme fort igang. Jeg håper på noen runder med pergo først, slik at vi kan få noen pp hvor vi vet at vi treffer EL...

 

For denne eggløsningen min er jo et kapittel for seg selv. Egentlig trodde jeg at den skulle komme i dag, og hadde planlagt litt romantikk rundt det hele i helga, bodd på hotell og greier (vært i Trondheim, på besøk på gamle trakter). Men tror du ikke den greide å komme allerede forrige torsdag??? På dag 14, slik som den gjør i normale sykluser. Og da hadde vi selvfølgelig ikke koset noe, stress med jobbing og pakking og alt, dessuten skal man jo være litt avholdende før EL, med sånne dårlige svømmere... Så da ble det visst til at vi hoppet over denne pp læll, som jeg egentlig hadde tenkt først, men deretter ombestemt meg.... Termin hadde visst blitt julaften..hehe.

 

Men jammen om jeg vet hva som skjer nå, om jeg får EL fast på dag 14 fremover (det hadde jo vært flott), eller om den går tilbake til 19-20. Må kjøpe meg masse EL tester til neste gang, og begynne å teste på dag 12 tror jeg. Har tatt Dong quai denne måneden, så må prøve det neste måned også, for kanskje det var det som fremskyndet EL. Stapper i meg mye vitaminer for tida altså.....

 

De andre Drammensjentene har jeg ikke sett på en stund, men regner med at alle er klare for et nytt treff snart. Jeg skal ikke bort i påska, jobber hele uka..... Litt kjipt, men blir mange røde dager og godt betalt. Hvis noen har lyst kan vi jo treffes en ettermiddag snart, har fortsatt ikke fått spist på den kinarestauranten på Liertoppen vettu!

 

Lykke til med Lap'en i morgen, det går sikkert heeeeelt fint. Hva er det de skal se etter forresten? Cyster? Husk at du slapper av litt etterpå da, det kan nok være lurt å ta seg iallefall en dag hjemme, så såret får hvile bittelitt. Selv om du ikke er fast ansatt har du jo rett til det. Kjedelig om det skjer noe med såret, og det gjør at prøvinga må utsettes vettu.... Hva er din status i syklusen nå? Venter du på EL eller IKM?? Lykke til uansett...

 

Masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe........merker det er lenge siden vi har skravlet....

 

Så bra at du fant ut at egglederne er åpne da - det er det vi skal se imorgen..så vi kan utelukke ting.

Hun tok innvendig UL på meg og sa at det så bra ut nå...men de skulle sjekke livmor, eggstokker og eggledere imorgen....

Hun nevnte at siden ting så bra ut til nå så anbefalte hun inseminasjon i første omgang som var billigere og mye enklere...var liksom ikke vits å gjøre den harde måten først hvis det var å unngå...

 

Kommer ikke til å ha problemer med å få fri - men jeg vet at det er litt mye som må gjøres imorgen...Tror det går bra...tar det bare med ro...

Sier fra på jobb at jeg har vondt og må ta det med ro - så er det ikke noe pes - han jeg jobber med er så snill atte...

Kommer nok til å bli skjemt bort imorgen :o)

Har vært forkjølet og lå i senga hele kvelden igår...gubben gikk alle turene med hunden, laget god middag og skrubbet og ryddet hele huset. Skal ha visning i dag....klarte bare ikke å begynne....

 

Hadde visst EL denne pp - enda jeg har veldig lav temperatur og ikke noe utslag på testene...har fått klaff på EL... Skal visst ha IKM på lørdag så jeg må ta en test imorgen tidlig itilfelle før jeg opererer meg...

 

Håper EL stabiliserer seg hos deg nå...så det blir lettere for deg å beregne...Er imponert over compen som leser meg rett gang på gang - enda det skjer forandringer....

 

Håper det snart blir et treff da...Er alltid klar for kinamat ;op

ÅÅååå......nå fikk jeg lyst på det. Snek til meg litt kinamat igår...hadde bare fått i meg tørre kjeks og var sulten, men vond i kroppen. Er en kinarestaurant rett utenfor...farlig !!!

 

Håper LAP'en går bra !!!

Og at det åpner skikkelig slik at vi faktisk klarer det selv..

Hadde vært morsomt om det faktisk viste seg at jeg var gravid hehehehe.....slik at jeg måtte ringe og avlyse....

Men surt om jeg var det og gjennomførte operasjonen...

Denne gangen har jeg hatt minimalt med symptomer...må ha vært den vanligste pp på lenge - derfor mente gubben at jeg kanskje var det siden jeg ikke kjente noe...hehehehe.........

Har vært litt dårlig imagen de siste dagene - litt krampe. Men jeg tror det er pga. at jeg gruer meg litt til imorgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Vet ikke om du får lest dette i kveld, men uansett:

 

Masse lykke til i morgen - skal se om jeg ikke får sendt deg noen tanker!

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter !!!

 

Ja ja....da klarte jeg det jammen meg....Ble ikke noe operasjon her i gården...

 

Drysser noe babystøv til dere og håper dere kommer etter snart :o)

 

***********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

 

Jeg holder av plass ved siden av meg der inne :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kom til å tenke på en ting..... Der beviste du for alle de dumme legene at de udugelige svømmerene kunne gjøre jobben likevel.....hehe.

Syns dette er så morro vennen, og så utrolig bra at du fikk tatt den ekstra testen da. Du får gi meg alle detaljer senere, jeg trenger fortsatt å finne den rette oppskrifta. Har hørt at det skal være lurt å ha sex når man har EL.....men er jo ikke så flink til å klare akkurat det da... :o)

Håper du ikke forlater oss her inne helt, ikke det samme uten deg vettu!

 

Og Tomellen.... Nå er det jammen vår tur!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jo snart ha treff !!!!

Venter på det...

I dag skal vi ha Kina mat ;op nam nam.....

 

Kom på at jeg har bare forberedt å BLI gravid, men nå vet jeg ikke hva jeg skal forholde meg til eller gjøre nå når jeg er det....

 

Uff jeg er så snyltete....nesen er tett hele tiden og jeg nyser hele tiden...vet ikke om det er forkjølelsen eller det andre....

Grua meg litt å si det til deg...tenkte på om jeg skulle sende sms til deg - hadde sååååå lyst....men var redd for å virke som jeg gned det inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm. kinamat hørtes godt ut...... Vet ikke hva vi skal ha ennå, men snart må det vel bli middag.

Syns det er baaaaaare koselig at du er gravid jeg, litt misunnelig selvfølgelig, (hehe) men unner absolutt andre å bli det. Det morsomme var at en god kamerat av meg ringte rett etterpå å fortalte at de skal ha baby 1. oktober. Ble liksom ikke overrasket heller, tenkte bare at "ja, det skal dere nok..." Veldig mange rundt oss blir gravide nå, men jeg syns jo bare det er koselig, for jeg skal jo bli det snart. :o)

Fikk mail fra en venninne også i dag, som fortalte at hun hadde vært hos legen og fått PCOS-diagnose (men jeg hadde allerede satt diagnose på henne for en måned siden). Mange prøvere rundt omkring nå, skulle jo bare mangle at noen ble gravide. :o)

Merker også det er lenge siden vi har skravlet, er jo såååå skravlesyk nå. Vi får treffes på msn snart da, og skravle ivei. Og treffes på ordentlig og da!

Men du, likte forresten Hebbie bedre enn Hebse..... Du var jo Hebbien min, ikke det samme med Hebseien.... Tenker du å bytte tilbake eller?

Vil jo skravle med deg uansett da.....hehe.

Håper formen blir bedre snart. Tenk at du skal bli mamma da!!! Hvor rart er ikke det å tenke på....

Koooooos til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer : )

Gratulerer Hebbie = )

Nå vi venter vi på deg da maybeme... !!

Vi har det ikke travellt altså ;)

Har ikke vært her så mye etter treffet nei, som jeg gikk glipp av :(

Også har tastaturet vært så tøvete at når jeg har vært her har jeg kun lest, ikke skrevet noe...!

Hvordan går det med dere ?

Møtes snart igjen ??

God klem : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skifta til Hebbie igjen - etter at du og Idefix sa dere likte det bedre. Likte det best selv også - men tenkte at noen kunne kjenne igjen det og huske at jeg har brukt det. Fra stavanger....

 

Men så tenkte jeg....skitt la gå....

 

Må finne en superkur til deg og en til meg slik at spiren sitter klistret...

Er så redd at jeg bare har dette noen uker eller dager....Men - jeg skal tenke positivt.....

 

Kan ikke se for meg MEG som en mamma .....stakkars barn med slike foreldre....hahahha...jeg og guben må ta oss i sammen og bli bra eksempler.....

Blir forresten påmint om situasjonen fra gubben hver 3 minutt..... ;op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt noen venter på meg.... Men tipper du har forlatt 1.tri innen jeg klarer å somle meg dit, for det blir jo minst 6 uker til, om ikke lengre. Målet får være å somle meg inn dit før Hebbie hobber videre til 2.tri. Syns egentlig det er innmari dårlig skiltet inn til 1. tri da..... Klarer liksom aldri å finne veien inn... hehe.

 

Men jeg håper dere graverte fortsatt gidder å ha treff med en liten sliter som meg, må jo få noen gode tips fra dere. Nå har jeg forresten bestilt meg noen bøker fra nette, "snarvei til svangerskapet" + 2 til i samme sjanger. Håper jeg kan få noen gode tips, men flere vitaminer tror jeg ikke jeg kan proppe i meg. Det avgjørende punktet her er jo uansett EL, eller manglel på EL, eller EL på feil tidspunkt.... Også svømmere som ikke er jettebra, men det ser jo ikke ut som om det er alfa og omega, hvis man ser på Hebbie....

 

Men hvordan går det med deg da Piavår? Hvor langt har du kommet nå, og hvordan er formen? Litjpia skal forresten ha prøvepause ganske lenge nå, pga ny jobb, hvis dere ikke har fått det med dere.

Og når skal vi ha nytt treff? Jeg er veldig klar nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også klar til treff NÅ :)

Alt går bare bra med meg = )

Er ni uker i dag så er jo ikke så langt på vei enda da...

Var hos legen i går, ny lege som jeg ikke har truffet før.. Det var en stresslege altså!! Ble helt forvirret og til slutt husket jeg ikke hvilken dato det var i går engang... Samboern bare flirte, han har samme lege og har truffet han før : )

Endte opp med at vi kanskje tror at vi kan være 4 uker lengre på vei.. Men med min flaks så er det vel neppe slik ; )

Hvor langt er du på vei Hebbie ?? Termin ??

Skal Litjpia ha pause nå?? Hvor har hun fått jobb da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du Piadi !!!

Har lurt på hvor du har vært henne....

 

Kjøpte en bok " Vi ønsker oss barn" av Zita West, veldig bra bok...men jeg gadd ikke å sette meg skikkelig inn i den....men er veldig grei å ha !

 

Kommer forresten en dag til å ringe gynokologklinikken og si at jeg er gravid - og de burde gi beskjed til han svensken....hahahaha.....

Har vært sløv på piller denne pp og litt forrige....så tror at det har veldig mye å si at sæden til gubben etter skikkelig utskiftning i jan/feb og rett tid....har gjort at det gikk.....

 

Og - gubben din mååå fjerne mobilen og laptopen fra kroppen - det har noe å si. Sambo gjorde det i begynnelsen av forholdet, men slutta med det...Spesielt etter han leste at det var påvirkelig...og du må heller ikke ha laptopen i fanget, MaybeMe....

 

Håper det blir treff veldig snart...

Jeg har ihvertfall ikke reiseplaner i påsken - kanskje en dagstur eller noe sånt...

Så MaybeMe - hvis du finner en dag så møter vi nok alle sammen...må høre med Tomellen og LitjPia om det passer da...Piadi kan vel for det meste - enda ?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litjpia har fått jobb som butikksjef i Oslo! Hun er kjempefornøyd med det, selv om det betyr at prøvinga må utsettes litt. Og "uhell" kan jo skje da...hehe.

Vi har lagt ned forbud mot alle sånne ting som kan være skadelige for svømmerene..... Så kvaliteten bør jo bli bedre. Men det hjelper jo ikke når vi ikke klarer å treffe den #%#¤"#¤% eggløsninga!!!!!!!! Denne gangen ble det kos 5 dager før (med kontrastveske inn i egglederene 3 dager før) og 2 dager etter EL. Skulle jo nesten tro vi prøvde å ikke bli gravide sånn som vi holder på..... Neste måned skal jeg starte tidlig med EL-tester. Typisk at ikke EL kommer da.....

Jeg vil vel gjerne være hjemme sammen med min mann de timene jeg har fri i påska, så tror vi må finne en dag etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o( ...så da får vi sees alle sammen etter påske... ;op

 

i og med at egglederne dine er åpne og fine....så gjør det ihvertfall saken bedre.

Du får ta tester tidligere ...men du burde vel få pergotime så du kan få bedre kontroll og vite når du har EL ?

Må bare vente og se at neste sædtest viser bedre resultater...

Jeg skjønte ingenting av mine EL-tester, som aldri slo ut...

 

Skjønner deg veldig godt at du vil være med mannen din :o)

Gleder meg til vi alle skal samles :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...