Gå til innhold

se her og hjelp meg


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg hadde ikm på mandag forrige uke, da kom det ikke noe men tirsdag morgen sto tr på døren og banket. greit nok første pp, men så blødde jeg da 2 dager og så så det ut til å stoppe. vi koste oss og hadde sex på fredag og lørdag og da blødde jeg som bare det. og mandag satte det inn for fullt igjen og jeg blør ennå og nå mer enn hele forrige uke. jeg skjønner ikke noe jeg. er litt fortvilet. hadde regnet meg frem til at det var el sånn ca mellom 11 og 14 april, altså midt i påsken, noe som passet bra for vi er på hytta og skal kose oss.... men hvordan ser dette ut nå da? kan jeg finne ut av dette i hele tatt??

HJELP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Litt vanskelig å si hvorfor du startet å blø for så å slutte for deretter å begynne å blø igjenn.... og er nok litt blank på når du da skal regne det for start men tror du skal gå ut i fra når du den første blødningen.

Har du gått på p-piller som du nettopp har sluttet på eller spiral som nettopp har tatt ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiralen ble tatt ut i februar. så det er jo ikke så lenge siden. men gynekologen sa at den spiralen jeg hadde var slik at vi bare kunne begynne å prøve med en gang for med en gang den var ute var det klart igjen. ikke mye hormoner osv igjen i kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg litt mere med. Har en venninne som tok ut spiralen rett før jul. Deretter fikk hun mens... så gikk det to uker og en ny blødning dukket opp.

Nå er hun gravid og det ble hun i løpet av januar.

Så det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å regne ut el fra første blødning + start av andre blødning.

For i en slik situasjon er det ikke lett å si hva som er hva. Vi vet ikke hvilke av disse blødningene som var start på den syklusen som gav graviditeten hennes....

( dermed er det litt usikkert hvor langt hun er på vei før hun har vært til ul...)

Kroppen oppfører seg rart når man nettopp har tatt ut en spiral selvom den ikke hadde mye hormoner.

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Susse her. Tok ut min spiral i går ( hormonspiralen) og legen sa at det tar et par uker før alt er i orden og man vet når eggløsningen er osv. Men etter ca 3 dager er hormonene ute av kroppen og slimhinnenen normaliserer seg. Jeg tror dette er individuelt hvor fort kroppen kommer i "gjenge igjen" og at du bør regne ut el utifra slik som Susse sier. Jeg har f.eks ikke hatt mens en eneste gang siden august 2004 (med spiralen).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...