Gå til innhold

dere med babyer på rundt fire mnd


*ulvemor*

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er de våkne av gangen før de må sove litt igjen? Begynner dagene (og nettene) og bli preget av faste rutiner til dere. Når har dere tenkt å begynne med grøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På dagen er snuppa våken mellom to og tre timer før hun blir grinete og trenger en dupp. På kvelden er hun våken et par timer lengre. Ikke så veldig faste rutiner enda. Hun legger seg omtrent klokken 22 hver kveld, og natta er veldig variabel, fra veldig bra til helt elendig. Vi står opp mellom 7 og 8. Da er hun våken fra 1 til 2 timer og sover gjerne 2 til 3 timer til. Resten av dagen er det bare smådupper. Uff, dette ble veldig rotete....

 

Har såvidt begynt med grøt, fikk klarsignal fra helsesøster. Hun sover så dårlig om natta og krever pupp så ofte. Så nå får hun litt grøt hver kveld, men bare en kvart porsjon enda. Hun elsker det=)

 

Ble 4 mnd i går"! Hva med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi er snart 4 mnd nå. Hun legger seg ca kl 20 om kvelden, våkner ca 2 - 3 ganger om natta for mat og sovner greit igjen. Står opp 07.30 om morgen. Da er hun våken 2 timer, og sover 2 - 3 timer ute i vogna. Våken i 2 -3 timer, sover ca 1 time, våken 2 - 3 timer igjen og sover 1 time. Da er hun våken til hun skal legge seg. Vi har fått en grei rutine på det nå, hender det sklir litt ut iblent da, men retter seg greit igjen. Jeg har tenkt å fullamme til hun er 6 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min var 4 mnd var han våken 1 1/2 time, så måtte han sove litt igjen.. men som regel bare 30 min eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei:=) Jenta mi er ikke våken like lenge som deres, men hun sover da heller ikke like lenge av gangen. Hun legger seg ni og sover til ca åtte halv ni, spiser 2-3 ganger. På dagen er hun våken ca en og en halv time og så sover hun en time, litt våken, og så mat. sånn går dagen. Vi har en lang trille tur hver dag så hun skal få sove litt lenger en gang. Skulle ønske hun var våken litt lenger og sov litt lenger av gangen, hvis dere skjønner..Likevel føler jeg at dagene bare blir mer og mer preget av rutiner, ikke så lett å ta ting på sparket lenger??? :)

 

Skal begynne med grøt når hun er ca 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han vaknar i seks- halvsju-tida, og får litt pupp før vi står opp. Står opp i sju-halv-åtte-tida, han får rein bleie, eg steller meg sjølv og et frukost, og så går det kort tid før han får pupp og legg seg til å sove igjen - som regel i halv ni-tida. Søv då ein times tid, så er det pupp. bleieskift og vakentid eit par timar før eg legg han i vogna i 12-tida og trillar ein tur. Då kan han sove ganske lenge, kanskje til klokka fire, Pupp, rein bleie, vaken til ca kl 18 - 18.30. Kveldsstell, med bad kvar tredje dag, sana-sol og kveldspupp, og som regel i seng i 8-tida om kvelden (ein del variasjon på akkurat det). Søv til ca kl 23, pupp, rein bleie, sovnar igjen. Får pupp i 1-tida og 4-tida om natta. Har tenkt å ta til med graut når han er seks måmader, men ser ikkje på det som eit nederlag om vi finn ut at vi skal starte litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Sånn er vår dag:

Våkner ca. 07-08, får pupp, koser oss i senga til 9.

Leker fra 09-11, sover så litt (ca. en halvtime) hvis vi ikke

går ut da. Pupp innimellom når hun vil ha.

Trilletur ca. kl.12-14, hun sover da deler av turen.

Så er hun våken resten av dagen, tar seg noen ganger en lur ved sekstiden.... Får pupp når hun vil.

Vi gir litt grøt på kvelden og bader ved 20-tiden.

Prøver å legge kl.21, noen ganger blir det senere.... hun vil ikke sove...

Våkner for melk kl.24 og 04.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 4,5 mnd. Han våkner ca 06-06.30, da tar jeg han inn på vårt rom og han får flaske. Så ligger vi i senga en stund, litt varierende om vi sover eller ikke (da ikke lenger enn 1/2 time ca). Står opp 8-9. Han får mat igjen ca kl 10 - grøt og flaske. Etter det sovner han etter en stund, sover alt fra 1 time til 3 (avhengig av om vi triller tur eller ikke). Mat igjen i 13-14 tiden, da våken en stund etterpå, noen ganger helt til neste måltid ca 16-17. Da får han middag og flaske. Han har som regel en dupp på 1-1,5 time på kvelden før nattstell.. Legger seg kl 21 og sover til morgen..

 

Vi har jo litt rutiner da, men det er veldig forskjellig hvor lenge og når han sover på dagtid, det varierer fra dag til dag.. Grøt begynte vi med da han var nesten 4 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! gutten min er 3,5 mnd. han får puppi senga når han våkner mellom 7-8,30. Da står vi opp og steller han, deretter sitter han og .koser seg i vippestolen så jeg kan finne meg mat. Første dupp er rundt 9.30 - i vogna ute. Da sover han gjerne til neste måltid. Deretter leker og koser vi en halvtimes tid før vi som regel går ut et par timer. Han spiser hver 3. time på dagen, og er våken ca 1-1,5 timer mellom hvert måltid. mellom 17.30 og 18.30 surver han somregel ganske mye. kvart på syv tar vi kveldsstellet, og jeg legger han mellom syv og halv åtte. da sovner han som regel alene i senga, og våkner for mat rundt 12-02, og hver tredje time etter det.

 

Han får bare mm, og skal ikke få grøt eller noe annet før han er minst 6 ,mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er akkurat 4mnd i dag;=) Han våkner mellom halv seks og åtte,er våken til ti/elleve og har da en dupp på cirka 20 min.Så er han våken frem til klokka tolv og sover da frem til cirka klokka to.Fra klokka to er han våken til han legger seg,klokka åtte/ni.Han er altså våken ganske lenge,men da er det bare å legge han og han sovner med en gang:=) Tenkte å begynne med smaksprøver på grøt når han er fem mnder,hvis alt går som det skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...