Anonym bruker Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Mange av mine venner og bekjente forteller mannen alltid er med på konrollene...men ikke min. Venter nr 3 nå og mannen mi har aldri vært med på noen av kontrollene unntatt UL. Synes det er litt trist samtidig som at jeg forstår ham pga arbeidssituasjonen hans. Er dere karer like ivrig på slike kontroller som vi er? Håper fortsatt på at min blir med ihvertfall en gang før fødselen...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Min mann var med til jordmor en gang da vi skulle ha nummer en. Men det fant vi begge to ut at var UNØDVENDIG...vi mener mannen ikke fikk noe utbytte av kontrollen..Jordmor spør jo bare hvordan det går med meg, tar blodtrykk og kjenner på magen..Jeg forstår godt at mannen min følte seg "til overs" på kontoret!! Han var selvfølgelig med på ultralyd, og skal være med på ultralyd i slutten av april med nummer to også. Men resten av kontrollene klarer jeg fint alene! Skulle det derimot oppstå en situasjon der jeg lurer på om noe er galt, så blir han selvfølgelig med! Ingen av våre bekjente har tatt med mennene på andre kontroller enn UL..
Lis67 Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 Heisann! Mannen min er bare med på timene hos gynekologen min der det alltid blir tatt ultralyd. Han er aldri med til jordmor, og det syns jeg er like greit. Hos jordmor er det på en måte jeg som er i hovedfokus, hos gynekologen er det de to små i magen. Derfor syns vi denne fordelingen er den beste. Jeg bør nevne at jeg blir hyppig kontrollert pga tvillinger. Lykke til videre. Det viktigste er jo at dere to prater sammen utenom disse kontrollene. Jeg har ei sånn svangerskapsbok med uke-til-uke liggende strategisk framme. Den leser mannen min i med ujevne mellomrom. Jeg har full forståelse for at han ikke sluker alt på samme måte som meg. vennlig hilsen
Amalita+lillegull, 17.09.06 Skrevet 10. april 2006 #4 Skrevet 10. april 2006 Nå er jo ikke jeg kar, da, men jeg er så frekk at jeg svarer likevel. :-) Min kjæreste ble med på den første svangerskapskontrollen og det på grunn av én ting: vi skulle forsøke å høre hjertelyden. Det var jeg som ba han om å være med for jeg tenkte at det kunne være en fin ting for han å høre hjertet til nurket slå, ettersom alt i graviditeten skjer med meg og ikke han. Etterpå sa han at det å høre hjertelyden gjorde det faktum at vi venter barn mye mer ”virkelig” for han. Han var med andre ord veldig fornøyd med at han ble med! I tillegg fikk også han anledning til å stille jordmor de spørsmålene han lurte på. Neste nå er ul og det vil han ikke gå glipp av for alt i verden! De andre kontrollene skal han ikke være med på – med mindre han ber om det selvsagt.
firemerkersmør Skrevet 11. april 2006 #5 Skrevet 11. april 2006 Min mann var med på første kontrollen hos legen og UL. Tror han blir med til jordmor nå. Har ikke passa at han har blitt med de andre gangene, og det er ikke "liv om å gjøre" at han er med, men synes jo det er hyggelig at han engasjerer seg og er med innimellom. Kan jo hende han har neon spørsmål også. Tror også at det blir mer virkelig for han å høre hjertelyden ol.
August '06 Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Min mann har vært med på alle timer hos lege/jordmor (inkl.UL) og jeg tror han liker det godt. Han hadde egentlig ikke tenkt til å være med til legen, men jeg insisterte (mildt). Etterpå takket han meg, for det var jo faktisk han som felte noen tårer da vi hørte hjertelyden for første gang. Ellers handler jo jordmoravtalene mye om meg og babyen, men vi har en veldig grei jordmor som tar seg god tid og svarer på alle slags spørsmål både fra han og meg. Min mann er veldig nysgjerrig og gjør ingen ting halvveis, så nå når han skal bli pappa, har han uendelig mange spørsmål han vil stille. Og jeg kan virkelig ikke svare på halvparten engang - mange ting har jeg ikke tenkt over. Nyttig for både han og meg at han er med.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Min mann var med på 2 ktr hos jordmor, og det var jordmor selv som kom med forslaget og at han kunne bli med. På ktr jeg var på, var det ikke bare snakk om meg og min mage,men også hvordan han følte det osv. De gangene han var med, snakka jordmor mye han og hans tanker. Han fikk også høre hjertelyden og det er jeg glad for at han fikk. Han var også med på UL.
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 min samboer var med på alle kontrollene til lege og jordmor. de pratet med oss begge og samboern klaget ikke på at han ble inkludert
Arb.ledig husmor Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Min sambo er med på alle kontrollene, men det er både fordi han vil og fordi jeg sliter med depresjon, og synes derfor det er viktig at han er med, for eg kan ikke svare på hvordan jeg er overfor andre i diverse situasjoner. Det er vårt første barn, og betyr mye for oss begge, selv om vi slite med depresjoner.
zitapus Skrevet 25. mai 2006 #10 Skrevet 25. mai 2006 Min har vært med på ultralyd, men har hittil ikke vært med til kontroll. Men vi har snakket om at han skal bli med på neste kontroll. Jeg vil gjerne at han skal få høre hjertet slå, det er jo litt anderledes enn å se det på ul. Tenkte også at jeg skulle spørre jm om svangerskapskurs, da han er negativ til å gå på slikt kurs og jeg vil ikke mase. Vil gjerne at han skal høre direkte fra jm hva slike kurs innebærer (vet ikke om han blir mer interressert av det, men hun er kanskje mer nøytral en meg). Så får vi se om han blir med på flere kontroller. Jeg synes ikke det er nødvendig så lenge alt går bra, får se hvordan han synes det er. Hvis han vil bli med er det helt ok for meg, hvis han ikke vil så er det også helt greit.
tre små... Skrevet 25. mai 2006 #11 Skrevet 25. mai 2006 ingen av oss har følt at det har vært noen vits.. blir jo bare veid og målt osv.. tar ti min maks..
Beth84g Skrevet 28. mai 2006 #12 Skrevet 28. mai 2006 Jeg har vært med på alle kontroller hitils og har tenkt til å forsette med det etter ungen har kommet ut. Jeg føler at jeg er mer med på alt ved å bli med å det trur jeg er litt viktig for samboer`n min å. Også er det jo et stort pluss at jeg for høre hjertelyden hver gang da Pappadelen av nicket:
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 31. mai 2006 #13 Skrevet 31. mai 2006 mannen min han må... han har ikke noe valg.. kanskje slem men jeg trenger han..
mamma1010 Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 Hei! Mannen min var med til jordmoren og hadde heldigvis med mp3-spiller med lydopptak. Så nå det hender av og til at jeg tar ham i å høre på hjertelydene når han ikke tror jeg er der... ;-) Vi har gjort det sånn at han blir med til jordmoren, men ikke til legen.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #15 Skrevet 20. juni 2006 Jeg er med når det passer jobben, ul selvfolgelig. Far
vinterpappa Skrevet 21. juni 2006 #16 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har vært med (og kommer til å være med) på UL. Men mer ordinære kontroller vil jeg nok stå over. Rett og slett fordi det vil være liten grunn til det. Skulle det mot formodning skje noe så vil jeg selvsagt kaste alt jeg holder på med å løpe avsted, men ellers er det lite jeg kan bidra med. Derimot forsøker jeg å være omtrent like informert som min bedre halvdel, og jeg leser veldig mye av den litteraturen vi har.
Gjest Skrevet 23. juni 2006 #17 Skrevet 23. juni 2006 Det har vi faktisk ikke tenkt på i det hele tatt! Syns jo kontrollene dreier seg om meg og så lenge svangerskapet forløper normalt, så har jeg ikke behov for å ha han med. Jeg forteller jo alt når jeg kommer hjem uansett. Men på ultralyd var han med på vår førstefødte -og det har han selvsagt lyst til denne gangen også! Hvis det oppstår komplikasjoner etc så vil jeg gjerne ha han med. Og jeg vil at han skal være med under fødselen også, selvsagt. Han syntes det var tøft å se på selve fødselen sist, men fantastisk å bli pappa og se det nyfødte nurket.
Nøste77 Skrevet 23. juni 2006 #18 Skrevet 23. juni 2006 Min sambo var med på de to første kontrollene hos jordmor, men har ikke vært med på de andre. Men han har selvfølgelig vært med på begge UL'ene!
Morgonfuglen Skrevet 28. juni 2006 #19 Skrevet 28. juni 2006 Sambuaren min var ikkje med på nokon kontrollar/UL i første svangerskap, og blir det sannsynlegvis ikkje i dette svangerskapet heller.
jo-jo76 Skrevet 6. juli 2006 #20 Skrevet 6. juli 2006 mannen min har vært med på nesten alle kontroller hos jordmor. syns det er kjempeålreit, da får han ta litt mer del i hva som skjer. og - ikke minst, om noe skjer er det veldig godt å være der begge to. for et par uker siden var vi hos jordmor, og fosterlyden var uregelmessig. dermed ble det en tur rett til sykehuset for nærmere undersøkelse. da skal jeg si deg det var godt å være to!!! (det gikk forresten bra, regelmessig nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå