Gå til innhold

Termin... Noen som er gode på det?


noralill

Anbefalte innlegg

Skikkelig forvirra jeg -

Siste mens første dag var 13.12.05 - dvs med vanlig syklus er det termin ca 21.09. Dvs at jeg er ca 17 uker på vei nå? Ul viste ca 2 uker forskjell på det dvs jeg er ca 15 uker nå. Når jeg var hos legen på mandag lurte han på om jeg hadde fått noe termin på UL - det har jeg ikke fått men sier til han at de sa jeg var ca 2 uker kortere enn mensen tilsier - (jeg vet sånn ca når EL var og det stemmer med 2 uker kortere)

Så ber jeg han se på hjulet sitt og da sier han at det stemmer med 15 uker på det.... HMM - det er jo helt feil. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv denne terminkalkulatoren. Den er veldig fin for du får så mange ekstra opplysninger:

 

http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____635.aspx

 

Av og til hender det at UL-terminen ikke stemmer i det hele tatt. Har da hørt at man anbefaler kvinner som vet når de hadde el. å stole på sin egen menstermin.

 

Hm... kan forvirringen skyldes at man både snakker om mors uke og forsterets uke? Forsterets uke er jo ca. 2 uker etter mors uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er riktig at du var 15 uker og noen dager på mandag så sånnsett er det riktig å si 15 uker, men da er du i din 16. uke det er du fra 15+0 til15+6 Nå har du så vidt jeg klarer å tenke kommet deg til akkurat 16 fullgåtte uker og da er du nå eller snart i din 17. uke

 

så det kan nok hende det stemmer godt det hele.

med termin 21. september var du vel så godt som 16 fullgåtte uker på mandag(15+6) så legen din kunne jo forklart at du nesten var 16 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...