Gå til innhold

Stakkars babyen min:(


Mamma til gutt06+jente mai-10

Anbefalte innlegg

Han har blitt syk stakkars. Hoster, nyser og er snørrat. Målte nettopp tempen, og den var 37,8. Er jo litt på grensen, og han kjennes varm ut. Han er jo bare 2 1/2 mnd. Så i dag blir vi inne.

 

Syns foresten det er litt rart at han er syk (andre gang nå) Siden det er så mye snakk om at morsmelk er så bra for imunforsvaret osv. Han får jo bare morsmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff huff stakkars liten, men tror egentlig ikke 37,8 er så høy temperatur for en liten baby. kan ikke de ha opp til 39 også før det er unormalt? (eller tar jeg helt feil) har bare hørt det, men hadde nok selv også blitt bekymra om han fikk nesten 38.

det med at mm-barn er mer friske enn mme-barn er nok mest bare tull tror jeg. i hvert fall virker det ikke som det har noen sammenheng. min har fått mye mme de siste 2-3 mnd og har ikke vært litt småsyk engang... men nå skal vi ikke ha noen diskusjon rundt akkurat det igjen da:)

god bedring til lillegutten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror og det er bare tull at mme barn blir mer syke enn mm barn. Guttn min har bare fått mm, og har allerede rukket å bli syk 2 ganger. Men vil ikke lage diskusjon på det tema nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min helsesøster fortalte at babyer under 3 mnd ikke skal kunne få feber, pga utvikling i hjernen som enda ikke har skjedd. Dersom de er under 3 mnd og får feber må man kontakte lege, sa hun.

Med tanke på at han er 2 1/2 mnd så kan det jo hende at han er litt tidlig utviklet og at det er helt greit at han har feber.

37.8 er jo ikke så høyt da, men tror jeg ville tatt en telefon til helsesøster/lege og hørt- for sikkerhets skyld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte nettopp helsestasjonen, men det var ingen helsesøster der i dag før utpå formiddagen. Så da får jeg ringe litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...