Gå til innhold

Første pergo


catty27

Anbefalte innlegg

Hei hei dere ! Jeg har lest mange av innleggene om pergo, men lurer likevel på noe.... Jeg har veldig uregelmessig mens og det er derfor vanskelig å vite når EL finner sted. Når jeg nå har tatt første pergo, så synes jeg å ha lest at de fleste har en syklus på 31 dager og EL på dag 17. Stemmer dette ? Jeg skulle da ha hatt EL på mandag , men er ikke sikker på om det skjedde.. Vi har "jobbet" på og jeg merker at det er vondere nå enn vanlig , så da tenker jeg at kanskje EL har funnet sted ?... Har på en måte vondt i magen eller uvell og tenker at det sikkert kanskje skyldes EL... Måler temp hver dag med ladycomp og temp har steget minimalt disse dagene... Mye spm her.. er det noen som kan svare meg ? kanskje forklare litt med tanke på pergo, var ikke så lett å spørre Gyn... hun pratet litt over hodet på meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Det er ikke lett å si når en el vil finne sted med pergo....

Men min gyn sa at med pergo kunne jeg regne med en syklus på 28-30 dager. Vi teste ikke men fikk beskjed om å ha sex annenhver dag fra dag 11 til dag 20. Neste gang vil jeg nok begynne å teste på dag 10 og evt heller bruke litt penger på disse testene. Var og tok blodprøver på dag 23 som viste at jeg hadde hatt el.

Obs! ikke jobb på for mye, da hvis man har sex f.eks flere ganger for dagen vil sædkvaliteten synke.

Vanskelig å si om smertene dine vil si at du har hatt el men uvellheten kan være pergoen som gjør.

Temping kan jeg dessverre ikke si noe om da jeg ikke har særlig erfaring med det!

Dette ble du sikkert ikke mye klokere av.....

Men ønsker deg uansett lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også i min første pp med pergo og også i første pp med babycomp :) Jeg fikk lavere temp den dagen den antok at jeg hadde EL hvor jeg også fikk positiv test, og så har tempen steget litt for hver dag de to dagene etter det nå. Det står i manualen at tempen skal øke med 0,25-1,45 grader etter EL så har den øket har du nok kanskje hatt EL da :) Pergoen gjør så eggstokkene normaliseres, så hvis du ikek har EL eller har uregelmessig EL skal det bli bedre. Vi får bare krysse fingrene for at det blir "disco-lys" på comp`ene våre om en uke eller to!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar begge to :-)

masse lykke til til dere også :-)!!

og ja, disco lys er det vi håper på :-)

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...