Gå til innhold

Vi fikk ikke plass i år heller!!!!


Trine82

Anbefalte innlegg

I år fyller min sønn 2 år og vi fikk ikke plass i år heller. Vi står på 111 på venteliste i bydel Østensjø. Året som har gått har min sønn vært i høyskolebarnehagen og den har vært kjempe flott. Sikkelig bra peronell og han har hatt det bra og har hatt en stor språklig utvikling samt motorsik utvikling etter ett år der. De har vært flott til å følge opp både foreldre og barn. Men så er det jo slik at jeg er ferdig på skolen nå til sommeren og hva gjør vi da. Jeg og samboeren min har faktisk ikke rå til at en av oss går hjemme, men så er det da det med dagmamma. Noen som vet av dagmamma i bølerområdet som er å annbefale? er så skeptisk til det der altså det er grusomt å levere barnet sitt til noen man ikke kjenner og som ikke har faglige rammer å forholde seg til. Jaja... må finne en løsning uansett. OM noen har noen klekkelige gode forslag så motas alt med et stort TAKK:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ikke an at du melder deg opp som student og betaler semesteravgift til neste høst også, slik at dere får beholde studentbarnehageplassen et år til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vi heller...... vi står på plass nr 206.... av de 217. Blir ganske forbanna over at det er så lite plasser til 2004 barna. det var jo vissnok bare 30 plasser til 217 som enten søkte plass eller overflytting.

Sendte mail til bydelsdirektøren i går, og venter spent på svar om hvem hun tenker skal passe barna våre... Noen må jo jobbe også. For meg virker det mest som om de ønsker at vi skal flytte ut av byen.

Kan desverre ikke hjelpe deg med dagmamma tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har kanskje ikke så mange gode forslag til løsninger. Men noen tips til å finne bra dagmamma har jeg!

 

Sørg for å finne en som har referanser. Barn hun har passet før, tidligere arbeidsgivere o.l.

 

Gå på besøk, sjekk hvordan hennes eventuelle egne barn "oppfører" seg og hvordan hun behandler dem

 

Kom uanmeldt for å hente i starten. En dagmamma må nesten tåle litt mistenksomhet, de passer det viktigste vi har!

 

Ikke ta til takke med noe du ikke er fornøyd med. Er du ikke fornøyd, bytt! Det er ikke en menneskerett å passe ditt barn!

 

Og noen oppmuntrende ord til slutt: Vi har hatt to dagmmammaer, begge to ukjente fra før. Det gikk veldig bra! Og her inne leser man som oftest om de som ikke er bra, men husk at de fleste som ønsker å passe barn har edle motiver.

 

Masse lykke til i jakten, og så kan du jo vurdere å stryke på en eksamen til våren, og så ta den opp til høsten Her hvor jeg bor, får man beholde barnehageplassen ut det skoleåret man er student. Kanskje litt kjipt å ikke bli ferdig når du hadde tenkt, men i den store sammenhengen har kanskje ikke et semester så mye å si hvis barnet ditt har det bra der det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til tosøte...

 

Det er ikke en menneskerett å passe ditt barn. Men dere mødre: Husk det er heller ikke en menneskerett å få en dagmamma som både er god og tjener lite.

 

Og angående edle motiver: Mine motiver er å ha en lønn å leve av, og et yrke jeg trives i. Helt greie motiver, vil jeg si, men en overdrivelse å kalle dem edle. Akkurat som man kan være sykepleier i dag fordi man trenger en lønn, og heller vil være dét enn noe annet. Men uten å være like "edel" som sykepleir(skenne) var på 1800-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå mente jeg edle motiver i motsetning til å være ute etter å ødelegge barna, som det virker som om noe n tror dagmammaer er..... og jeg har ikke sagt at det skal koste lite, heller. Man må da betlae det det koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da. Vi er nok ikke uenige.

 

Du skrev:

 

Ikke ta til takke med noe du ikke er fornøyd med. Er du ikke fornøyd, bytt!

 

Jeg ville bare legge til:"Selv om den du da velger koster mer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for at mange svarer:-) Jo faktisk har jeg søkt nye studier til høsten og skal betale semesteravgift og semesterregistrere meg. Da får man beholde plassen. Men jeg har jo samvittighet også, for når jeg kommer inn på ett studie (jeg ikke kommer til å studere), tar jeg jo opp en plass til noen som ikke har utdanning. Jaja.... må man så må man!!! Huff, dette er en håpløs situasjon. Jeg skjønner ikke hvordan kommunene tenker.... kan ikke love full barnehage dekning til en hver tid også utsette og utsette det.....

det ordner seg kanksje til slutt. får vinne i lotto i dag også kan jeg gå hjemme i steden, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...