Gå til innhold

Veldig engselig!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 18 og har allerede begynt å få skikkelig vondt i bekkenet. Når jeg ligger på siden har jeg vondt i hofta og det knepper skikkelig når jeg reiser meg opp og noen ganger når jeg går. Er dette normalt?Jeg kjenner også skikkelig press i underlivet hver gang jeg reiser meg opp...Lurer på hva det er og hva det kommer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du har de samme smertene som jeg opplever. Har hatt det fra ca uke 18. Nå er jeg i uke 29 og er 100% sykmeldt pga bekkenløsning fra og med sist mandag. Merker allerede at det hjelper MASSE å ikke jobbe. Er allerede mye bedre i bekkenet og fått nattesøvnen tilbake. I de tidligere svangerskapene mine hadde jeg litt bekkenløsning i midten av svangerskapet, men da gikk det over igjen uten sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg og kjenner et sånt press!! Hva er d forno? Har vært så bekymra... Pluss at jeg har stikkende smerter opp skjeden. Skikkelig vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok en bekkenløsning du som jeg. Jeg har hatt varmeflasker med meg hver eneste kveld siden jeg var 18-20 uker på vei. Varme hjelper på smertene i de musklene du ubevisst spenner for å kompensere på smertene som er i bekkenet. En annen ting som også kan være til hjelp er å ha en skikkelig stor og fast pute som du legger mellom leggene og anklene når du ligger ned på siden.

 

Bekkenløsning er hormonellt betinget og skal jo skje helt på tampen i svangerskapet, men for noen så kommer dette mye, mye tidligere. :o(

 

Ta det med ro, snakk med legen din og se om du ikke får henvisning til fysioterapaut. Er du like heldig som jeg så er det også noen som driver med akupunktur på det sykehuset du hører til som kan hjelpe deg med smertelindring. -Gratis.

 

Nå er jeg i uke 39 og regner med snarlig bedring.... :o)

 

Lykke til!!!

 

Vennlig hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, hvilket sykehus er dette? Jeg går til akupunktur, det er privat, og jeg må selvfølgelig betale selv... Vet at jordmødre på sykehuset her driver med akupunktur, men var ikke klar over at det var mulig å få det graits der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du.

 

Jeg går til akupunktur på Hamar sykehus.

 

Det er dobbel fordel ved å gå der. For det første er det jordmødre man kommer til og de er fantastisk flinke.

 

De har gjort dette svangerskapet levlig for meg hvertfall. Jeg har hele tiden fått behandling for bekkenløsning men de siste gangene har jeg også fått hjelp i forhold til tett nese og snorking. Den siste gangen jeg var der fikk jeg også noen nåler som skulle bidra til modning i forhold til fødsel, jeg er jo ved termin nå og ettersom dette har vært et forholdsvis tungt svangerskap er jeg rimelig klar for å føde.

 

Og på toppen av det hele - det er helt gratis.

 

Vil til sist nevne at jeg også har hatt triggerpunkt-behandling hos fysioterapaut. Dette var også svært virkningsfullt på meg. Dette blir i såfall billigere enn full pris for akupunktur, for det er bare egenandel på kr. 50 hos fysioterapauten om legen din bekrefter på henvisningen at du har vansker med å gå.

 

Foreslår at du tar direkte kontakt med sykehuset - det gjorde jeg og fikk hjelp nesten med en gang.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...