Gå til innhold

Puslespill og sånn...


Salsa

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på 19 mnd er vel ikke akkurat spesielt begavet, men LITT tidlig ute tror vi nok han er - det sier i alle fall de i barnehagen og på helsestasjonen.

 

Det jeg lurer på er når det er vanlig å kunne legge puslespill alene? Han har et 12-brikkers puslespill som han legger uten hjelp. Det står jo "Fra 3 år +" på esken, men dette er vel bare veiledende antar jeg. Barn er jo så forskjellig. Men er det vanlig å gjøre dette når de er 19 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke er vanlig, men har nok interessen for det rett og slett. Min 3 åring er likedan, han pusler puslespill på 100 brikker alene og det står 6+ og 8+ på eskene... Har inntrykk av at de fleste barn har en eller flere ting de utmerker seg spesielt i og blir mye flinkere til enn andre på sin alder, slik er det nok med bl.a puslespill for våres unger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ogsaa en liten puslefrik. Han var en skikkelig racer, men saa roet han seg en stund, men naa er han igang igjen. Han er 2,5 naa, og puslet spill med 49 brikker alene da han var 2. Men som sagt saa har det roet seg, og han pusler fremdeles mest de rundt den stoerrelsen (~50-70), men naa er det ogsaa "vanskeligere" bilder. Bob puslespill synes han er lette fordi der er fargene og moensterene veldig klare. Puslespill med litt "vanskeligere" bilder kan vaere vanskeligere selv om de har faerre biter.

 

Alderen paa eska har jeg ikke sjekket foer naa. Favorittpuslespillet staar det faktisk 5+ paa :-)

Tror nok mest det har med interesse aa gjoere.

 

Gutten vaar kan ikke kle av/paa seg selv, saa der er han tregere enn gjennomsnittet. Han synes visst det er mer bedagelig at vi ordner med de tingene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...