Gå til innhold

Smokken er en saga blott!


Salsa

Anbefalte innlegg

Hurra!

Poden er 1,5 år og har slitt med smokkeutslett i ansiktet de siste ukene. Han har ikke brukt den mye, kun ved leggetid. I barnehagen har han aldri brukt smokk for å sove.

Nå har vi lagt ham i 2 netter uten smokken, og han sovner til slutt selv om det er litt skrik og skrål. Men det har ikke noe med smokken å gjøre - den spør han ikke etter en gang. Det er bare noe han plutselig har begynt med (før vi fjernet smokken også), at han skal hyle i 10 min før han sovner. Skjønner ikke hvorfor, for vi har hat noen mnd nå hvor det bare har vært å legge ham og si natta.

 

Men altså, smokken trenger han ikke mer - det er kjempedeilig. Nå er det ny baby på vei om 6 uker, så det hadde blitt full smokkeforvirring i huset ((:

 

Måtte bare fortelle det, jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra da!

 

Har vurdert slutt her også, grunnet nært forestående baby-ankomst, men jeg fant ut at han skal få ha den gleden litt til... Han bruker den kun til soving, hjemme og i bhg. Han hadde nok klart seg fint uten, har et koseteppe og en pus som han er helt avhengig av å ha i sengen, så avvenningen hadde nok gått tålelig bra. Nå skal jeg la han ha smokk til han er tilvent sin nye sivilstatus som storebror, så får vi slutte litt etter litt...

 

Godt å høre at noen har gode erfaringer med smokkeslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...