Gå til innhold

Poden straks 9 mnd har begynt å snu seg på magen når han sover om natten, what to do?


Smallish

Anbefalte innlegg

Lille gull har funnet ut at det er bedre å ligge på magen, enn på ryggen. Spesielt når han er superforkjølet som nå.

Noen som vet når det er greit at de sover på magen? Prøver jo å snu ham, men jeg er ikke kommet ut døra engang før han ligger på magen igjen. Han er ikke av de raskeste motorisk, snur seg jo lett over på magen, men ikke like lett tilbake. Han kan det, men prøver ikke. Blir litt redd for at han skal sitte fast på magen.

Har forresten hørt om noe som heter babysafe, tror jeg. Er det en dings for å holde dem på plass?

 

 

Lurer også på om noen har noen tips for å pleie en sår overleppe. Har blitt MYE snørrtørking, og dermed også sårhet.

Kan jeg bruke litt vaselin tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Min jente på 9 måneder snur seg også over på magen når hun sover. Hun bruker til og med bamsen sin som hodepute. Nytter ikke å snu henne, så jeg lar henne bare ligge. Det er før de er 6 måneder de helst ikke ska ligge på magen å sove, så jeg regner med det går greit at hun ligger sånn.

 

Hun brukte baby-safe fra hun var 5 mnd til hun var 8. Brukte det fordi hun snudde seg over på magen, og på den tiden skjønte hun ikke at man kunne legge hodet ned når man lå på magen. Hun lå å tittet rundt seg og bablet i timesvis på natta. Sluttet med å bruke den da hun ikke var komfortabel med den lengere, lå å vred seg og ble irritert.

 

Vaselin kan du trygt bruke. Eller er det lurt å tørke nesen med slike Mesoft kompresser man får kjøpt billig på apoteket. De er litt mer skånsomme for huden. Har en stift fra A-derma som er kjempefin å bruke på såre partier, men den er litt dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...